יש לך עסק קטן? 5 סיבות מדוע העסק שלך זקוק לאתר ב-2021

אם יש לך עסק קטן, אני מציעה לחשוב ברצינות על בניית אתר תדמית מקצועי לעסק שלך. ב2020 נוכחות דיגיטלית לעסקים היא כבר לא בגדר מותרות, ואתר תדמית מקצועי משדר רצינות, אמינות וכמובן – מקצוענות.

5 סיבות שהעסק שלך ירוויח מאתר לעסק

1. יצירת רושם ראשוני של מקצוענות והשריית ביטחון

עסק שיש לו אתר רציני אוטומטית משדר ללקוחות רצינות ומקצועיות. אתר לעסק משרה תחושת ביטחון אצל הלקוחות ומשדר שמדובר בעסק יציב שלוקח את עצמו ברצינות, ובהתאם מתייחס גם ללקוח ברצינות ויעניק לו שירות מקצועי ומעולה.

כולנו יודעים שרושם ראשוני אי אפשר לעשות פעמיים. והדבר נכון גם לעסקים – כשלקוח פוגש בעסק שלך לראשונה הוא מיד, תוך פחות מדקה, מגבש את הרושם הראשוני שלו על העסק שלך, ועונה לעצמו על השאלות שמעניינות אותו: האם מדובר בעסק מקצועי או חובבני? האם השירות שאקבל מהעסק הזה יהיה רציני או מרושל? האם אני רוצה לקשר את עצמי לנותן השירות הזה?

ב2020 רובם המכריע של הלקוחות מגבשים את הרושם הראשוני על עסקים אונליין – באינטרנט. התפקיד שלנו בתור בעלי עסקים הוא לעזור ללקוח לגבש את הדעה החיובית ביותר שניתן על העסק שלנו, ונרצה לעשות זאת באמצעות אתר אינטרנט מקצועי ומרשים.

2. בסיס חזק ומסודר לעסק

האתר של העסק שלך הוא הלב של העסק שלך. באתר העסק מוצג את כל המידע על כל השירותים הקיימים – איזה שירותים שונים אפשר לרכוש? למי מתאים כל שירות? באיזה אופן מתבצע השירות? אולי יש גם מידע נוסף ומדריכים רלוונטיים לתחום העיסוק, מאמרים שכתבת, תיק עבודות שמציג עבודות קודמות, הוכחות חברתיות (המלצות מלקוחות) ועוד.

באתר משלך השליטה המלאה על התכנים היא שלך. ההחלטה מה לכלול ומה לא לכלול באתר נמצאת בידיך, וכך גם הבחירה כיצד להציג את השירותים והמוצרים השונים. בלי הגבלות של פורמטים מסוימים של אתרים אחרים. ניתן לשלב תמונות, סרטונים, קבצים חיצוניים ועוד כיד הדמיון.

3. קהל אורגני שימצא אותך – הקהל הטוב ביותר

מי שמסתמך באופן בלעדי על רשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם לפרסום, מפספס את התנועה האיכותית ביותר! ברשתות חברתיות החשיפה לתכנים ולשירותים שלנו (מי רואה את התכנים ולכמה אנשים הם מגיעים) מוגבלת לאלגוריתמים של הרשתות, ולרוב היא לא לטובתנו, אלא אם כן אנחנו בוחרים בשיווק ממומן, כמו המודעה שהובילה אותך לפוסט הזה.

לעומת זאת, אתר משלך שייך לך. השליטה בחשיפה לאתר שייכת לך – תמיד ניתן לקשר לתכנים קיימים ולהציף אותם. והבונוס? לאתרי אינטרנט מגיעה תנועה אורגנית (חינמית) מגוגל. זאת התנועה האיכותית ביותר באינטרנט, היא נחשבת לתנועה "חמה" משום שמשתמשים שמגיעים אליך מגוגל לרוב הרבה יותר מוכנים לקניה – הם חיפשו אותך או את השירות שלך באופן אקטיבי, ולא סתם נתקלו בו בפיד שלהם.

כדי להסביר את זה יותר טוב, בואו נדמיין שני משתמשים:

  • משתמש א': נכנס לפייסבוק להתעדכן בתכנים שהוא אוהב, ובמהלך הגלילה נתקל במודעה של צלם חדש באילת שעושה צילומי משפחה.
  • משתמש ב': נכנס לגוגל וחיפש "צילומי משפחה באילת" והגיע לאתר מקצועי של צלמת, שמכיל בתוכו מידע אישי על הצלמת עצמה, תיק עבודות עם דוגמאות לצילומי משפחה שעשתה בעבר וכן הלאה

לאיזה מהמשתמשים לדעתך יש סיכוי יותר טוב לסגור עסקה?

כמובן, למשתמש ב'. מחקרים רבים בעולם השיווק הדיגיטלי הוכיחו שוב ושוב שתנועה אורגנית היא תנועה איכותית יותר בעלת אחוזי המרה גבוהים יותר, בהשוואה לתנועה מקמפיינים ממומנים.

בנוסף, ברשתות החברתיות ישנו צורך מתמיד להמשיך לייצר עוד ועוד תכנים חדשים כדי להזין את האלגוריתמים שאוהבים תוכן חדש. תוכן בן יותר מכמה ימים הוא כבר תוכן לא רלוונטי, קשה לקשר אליו והוא מתיישן ונזנח בתחתית, במקום שאף לקוח לא גולל אליו.

לעומת זאת, אתר משלך שייך לך, והשליטה בחשיפה אליו שייכת לך. תמיד ניתן לקשר לתכנים קיימים ולהציף אותם, בלי תלות באלגוריתמים שמשתנים כל שבוע. תכנים איכותיים יכולים לצבור ותק וסמכות מקצועית, גם אם הם ישנים, כל עוד הם עדיין רלוונטיים.

איסוף מידע ממוקד על קהל היעד

4. איסוף מידע ממוקד על קהל היעד

באתר משלך ניתן להטמיע אפשרויות מעקב ומדידה, ולאסוף נתונים שיעזרו לנו לשפר את אחוזי ההמרה (מכירה) שלנו.

באמצעות כלי המעקב של גוגל – Google Analytics, נוכל לראות איך המשתמשים מגיעים אלינו, מה הם עושים באתר שלנו – באיזה עמודים הם מבקרים? מה הם מחפשים באתר? איזה מידע מעניין אותם? מצוידים בידע שרכשנו על המשתמשים שלנו, נוכל לבצע החלטות טובות יותר לגבי שיווק עתידי.

אם נחזור לצלמת המשפחה שלנו, יתכן שהיא רואה שמשתמשים שעברו בעמוד "טיפים לצילומי משפחה בטבע" לחצו על כפתור החיוג אליה יותר ממשתמשים שלא עברו בעמוד הזה. בעזרת המידע הזה היא יכולה להחליט לקדם את עמוד הטיפים – לתת לו מקום בולט יותר בעמוד הבית, לקשר אליו מהתפריט הראשי, ואפילו לקדם אותו בשיווק ממומן ברשתות חברתיות.

כלי נוסף שאפשר להטמיע באתר הוא פיקסל של פייסבוק – Facebook Pixel. באמצעות הפיקסל של פייסבוק אנחנו יכולים לפרסם לקהל יעד שכבר היה באתר שלנו! לקוח שכבר ביקר אצלנו באתר הוא לקוח יותר "חם". עכשיו הוא כבר מכיר אותנו ושמע על השירותים שלנו, הוא כבר הביע עניין, ואנחנו יכולים לשווק במיוחד ללקוחות כאלה.

לדוגמה, הצלמת שלנו יכולה להחליט שהיא מפרסמת הצעה מיוחדת ללקוחות שיסגרו איתה החודש, הנחה או הטבה מיוחדת, ולפרסם את זה רק ללקוחות שכבר היו אצלה באתר והתעניינו, אבל לא סגרו. אולי המשתמשים האלה אמרו לעצמם שהם יחזרו לאתר אחר כך אבל שכחו מזה, והפרסום הממוקד במיוחד עבורם מוביל לאחוזי המרה גבוהים יותר, בהשוואה לשיווק יותר כללי.

5. ניוזלטר – הדובדבן שבקצפת

באמצעות אתר משלך ניתן לאסוף מיילים מלקוחות ולדוור להם באופן ישיר. אם אמרנו שלקוחות שהגיעו אלינו בחיפוש אורגני מגוגל הם לקוחות חמים, אז לקוחות שהסכימו לתת לנו את כתובת המייל שלהם הם לקוחות רותחים! 😉

ניוזלטר (רשימת דיוור) הוא (עדיין) אחד הכלים השיווקיים החזקים ביותר של עסק היום, הרבה אנשים נוטים לזלזל בו, אבל בידיים מיומנות מדובר בנכס של ממש. ניוזלטר הוא קשר ישיר בינינו לבין הלקוח, יש לנו שליטה מלאה עליו, אנחנו מגיעים ישר לתיבת המייל האישית של הלקוח, וזאת דרך מעולה ליידע את הלקוחות שלנו במה שקורה אצלנו בעסק – הצעות מיוחדות לחברי הקהילה, הנחות, מוצרים או שירותים חדשים שהשקנו.

בעזרת הניוזלטר אנחנו יכולים לשמור על קשר ישיר גם עם לקוחות פוטנציאליים שעוד לא סגרנו איתם, וגם עם לקוחות עבר – שהם כמובן גם לקוחות פוטנציאליים למוצרים עתידיים. ניתן כמובן להפריד רשימות בהתאם לסוג הלקוח, סוג השירות שרכש מכם ועוד.


אם הגעת לפה אני מאמינה ששכנעתי אותך שהעסק שלך זקוק לאתר מקצועי. לא משנה מה טיב השירותים בעסק שלך, כמה קטן או גדול העסק שלך או כמה העסק חדש או ותיק. ב2020 אין עסק שלא יכול להרוויח מהיתרונות הרבים של אתר תדמית מקצועי לעסק, ולהשתמש בו כדי להגדיל חשיפה, להגיע ללקוחות חדשים ולשפר את סיכויי סגירת העסקה עם לקוחות מתעניינים.

רוצה לבנות אתר תדמית לעסק? אני מציעה שירותי בניית אתרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *