צ'קליסט עדכון תכנים באתר – 8 דברים שכדאי לעדכן באתר

היום נדבר על תחזוקת אתר ולא בפן הטכני (שהוא חשוב במיוחד וכיסינו אותו בפוסטים על גיבוי אתר וורדפרס ועדכון אתר וורדפרס), אלא במובן התוכני, שהוא חשוב לא פחות.
העסק שלך משתנה כל הזמן, והאתר הוא יצור דינמי שצריך להשתנות ביחד עם העסק ולשקף אותו בצורה הטובה ביותר.
לכן, אני ממליצה מדי פעם לעבור על האתר ולוודא שכולו מעודכן.

כל כמה זמן צריך לעדכן תכנים קיימים?

שימו לב: את הסעיפים שפירטתי בצ'קליסט אני מעדכנת אולי פעמיים-שלוש בשנה, וזה לגמרי מספיק לי.
אחד הערכים שמובילים אותי בניהול האתר הוא שהאתר משרת אותי ולא להיפך, לכן אין טעם לעקוב אחריו ולעדכן אותו כל שבוע.

להפך, היופי באתר בעיניי הוא דווקא העובדה שהאתר והתוכן בו "מחזיקים" לטווח ארוך, לא כמו ברשתות החברתיות שדורשות עדכון מתמיד.

לכן אני מאמינה שלרובנו אין צורך לעבור על התכנים הקיימים באתר שלנו יותר מ2-4 פעמים בשנה. אך כמובן מהצד השני – לא כדאי להזניח. זה אף פעם לא כיף לראות אתר זנוח ולא מעודכן.

הדברים האלה כמובן נכונים לגבי עדכון תכנים קיימים באתר, אני ממליצה להעלות תכנים חדשים לאתר לעתים יותר קרובות, אבל על זה נדבר בפוסט אחר.

צ'קליסט לעדון

איזה דברים נבדוק?

הכנתי לך צ'קליסט לתחזוקת אתר שאני ממליצה לעבור עליו מפעם לפעם ולראות שהכל מעודכן ותקין!

1. בדיקת טפסים

אם יש לך טפסים שונים באתר – כדאי לוודא אחת לכמה חודשים שכל הטפסים תקינים. גם אם מתקבלות הודעות מהאתר באופן שוטף, חשוב לוודא שאין אף טופס סורר שפתאום הפסיק לעבוד עקב שגיאה.

את החשיבות של ליד אבוד שהשאיר הודעה באתר ונשאר ללא מענה אני בטוחה שאין צורך להסביר, ובכל זאת חשוב לי להדגיש את החשיבות של בדיקה של כל הטפסים בעצמך.

2. עמוד האודות

אחד העמודים שהכי חשוב לעדכן באתר. גם אנחנו וגם העסק משתנים כל הזמן. אם לא עדכנת את עמוד האודות שלך יותר מחצי שנה – אני בטוחה ב-95% שחלק מהפרטים שם דורשים עדכון.

לדוגמה – מספר השנים שלך בתחום, מקומות חשובים שהעברת בהם הרצאות מאז שכתבת את עמוד האודות, קורסים והסמכות רלוונטיים, פרטים "יבשים" עליך כמו אזור מגורים ועוד.

זאת גם הזדמנות מעולה לקרוא שוב את המשפט הראשון בעמוד, זה שמזקק לקוראים את הערך שהם מקבלים ממך. ולראות אם הוא עדיין הכי טוב שיש, או שאפשר לדייק ולחזק אותו קצת.

3. המלצות

להמלצות באתר אנחנו קוראים "הוכחות חברתיות" וזה בדיוק מה שהן – הוכחות שאנשים אחרים קונים ממך, עובדים איתך ומרוצים. המלצות סופר חשובות כדי להראות לקהל שלנו שאנחנו פעילים ושלקוחות אחרים בחרו לעבוד איתנו. ההוכחות החברתיות מחזקות את ההחלטה לעבוד איתנו או לקנות מאיתנו, ויש להן חשיבות מאוד גדולה!

אני ממליצה לעבור מדי פעם ולראות אם יש לך המלצות חדשות להוסיף לאתר ולחזק את התחושה של הגולשים שהם עושים בחירה טובה.

(ואגב, המלצות הן רק סוג אחד של הוכחות חברתיות. הוכחות חברתיות יכולות להיות גם לוגואים של חברות שעבדת איתן, תמונות מהרצאות וסדנאות שהעברת, דירוג מוצרים בדפי מוצר ועוד.)

4. עמודי שירות

שווה להציץ מדי פעם על התוכן בעמודי השירותים ולראות שהוא עדיין נכון ורלוונטי להיום. האם הוספת או הורדת שלבים מהתהליך? הוספת חבילות חדשות? האם המחירים עלו? הזמינות?

מומלץ לעבור ולוודא שהכל עדכני ונכון.

5. עדכון מאמרים קיימים

כתבת מאמרים מעולים לבלוג שלך – מצוין! אחת לזמן מה שווה לעבור עליהם ולראות שכל הידע שם עדיין רלוונטי ונכון להיום. אין מבאס יותר ממדריך מעולה שלא מתעדכן.

(לדוגמה – מדריך לקידום באינסטגרם שלא כולל התייחסות לפיצ'רים שיצאו בשנה האחרונה? רשימה של חנויות מומלצות לעיצוב הבית שכוללת חנויות שנסגרו?)

במידה ויש עדכונים – שווה מאוד לעדכן את הפסקאות הרלוונטיות, ולשמור על המאמר שלך עדכני. הכוונה היא לא לכתוב את כל המאמר מחדש, אלא פשוט לעדכן ולרענן אותו.

עוד אפשרות מעולה היא לעבות תכנים קיימים! להוסיף עוד פסקה או שתיים למאמר קיים זאת פרקטיקה מעולה ל-SEO של הבלוג שלך. גוגל מעריך תוכן שנשמר רענן ועדכני, וגם הקוראים החדשים שמגיעים למאמר יהנו מתוכן עדכני.

6. הוספת קישורים פנימיים

קישורים פנימיים בין עמודים באתר שלנו, ובעיקר בין מאמרים בבלוג, עוזרים לחזק את ה-SEO של האתר שלנו. הקישורים הפנימיים עוזרים להבהיר לגוגל את הקשרים שבין התכנים באתר שלנו, וכמובן נותנים לקוראים שלנו אפשרות להמשיך את הקריאה על נושאים שעניינו אותם.

בדרך כלל כשאנחנו מעלים מאמרים חדשים לבלוג אנחנו דואגים להוסיף קישורים פנימיים למאמרים קודמים, אבל האמת היא שהרבה פעמים יש לנו מאמרים קיימים שאפשר להוציא מהם קישורים למאמרים חדשים!
אני ממש ממליצה אחת לתקופה להסתכל אחורה על כל המאמרים בבלוג שלנו, ולראות מאיזה מאמרים אפשר להוציא קישורים למאמרים חדשים.

7. בדיקת קישורים שבורים

ואם כבר מדברים על קישורים – אני תמיד ממליצה אחת לתקופה להעביר בדיקה של האתר שלנו ב- https://www.brokenlinkcheck.com/, ולראות האם יש לנו באתר קישורים שבורים.

קישורים שבורים הם קישורים שמובילים לעמודי 404. אלה יכולים להיות קישורים לא נכונים בתוך האתר שלנו, או קישורים שהפנינו למקורות חיצוניים, והתוכן שם ירד מסיבה מסוימת.

כך או כך, זאת חווית משתמש לא טובה, ובעזרת הכלי הזה נוכל לשמור על האתר שלנו נקי מקישורים שבורים.

8. עדכון השנה בפוטר האתר

אם גם באתר שלך מצוינת השנה בתחתית האתר, כדאי ממש לוודא שהיא מעודכנת. יש הרבה אתרים שבהם נשמרת השנה שבה הם נבנו, בלי להתעדכן קדימה. כשנכנסים לאתר ומגלים בתחתית "כל הזכויות שמורות 2019", זה מעביר תחושה לא טובה. לא ברור אם האתר מתעדכן ופעיל או שהוא רק "אנדרטה של עצמו".
לכן שווה לוודא שהשנה בתחתית האתר מעודכנת.

שימו לב שקיימת אפשרות לתת לשנה להתעדכן אוטומטית, בלי שנצטרך לדאוג לזה, והנה הורדנו מעצמנו סעיף אחד לצ'קליסט.

מצרפת סרטון שהקלטתי שמראה איך ליצור שנה שמתעדכנת אוטומטית באלמנטור פרו.


אלה הדברים העיקריים שאני ממליצה לעשות כדי לפנק את האתר שלנו מפעם לפעם.

יש דברים שפספסתי וכדאי להוסיף? אשמח ממש לשמוע בתגובות לפוסט!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש גם ניוזלטר!

אני שולחת אליך למייל אחת לחודש טיפים, מדריכים ומידע על בניית אתרים וניהול אתר.

אני אף פעם לא שולחת ספאם.