איך לסכם שנה באתר או בבלוג עם גוגל אנליטיקס

אם יש לך אתר או בלוג, וחיברת אותו כמובן לגוגל אנליטיקס, הגיע הזמן לסכם שנה.

אני ממליצה לכל הלקוחות שלי, ובעצם לכל בעל אתר או בלוג, לעצור ולסכם את השנה בנתונים. זה הזמן להיכנס לגוגל אנליטיקס ולהתחיל לשלוף נתונים לשנת 2020.

נכון, באופן אידיאלי נסתכל כל חודש על הנתונים, נלמד נלקחים ונשתפר לקראת החודש הבא. 

אבל בפועל, לרוב בעלי העסקים הקטנים אין זמן לעשות גם את זה בעצמם. ובטח אם מדובר בבלוגרים שהבלוג הוא עיסוק משני עבורם.

ובכל מקרה, גם אם כן בודקים את הנתונים באופן קבוע, תמיד מומלץ לסכם שנה בכל הערוצים שלנו, גם באתר.

בפוסט הזה אני אשתף אותך על איזה נתונים אני מסתכלת כשאני מסכמת שנה, ומה אני מחפשת ללמוד מהם. אני משתדלת לא להעמיס את עצמי ואותך במידע מיותר, אלא לבדוק רק את הדברים החשובים.

איך אני מסכמת את השנה?

אפשר לעשות את זה בכל צורה שנוחה לך – לדוגמה במסמך אקסל או רשימה בנייד.

את הנתונים מאנליטיקס אפשר להוציא בכל שלב, גם בעוד שנה. אבל לי נוח לעשות את זה בסוף השנה, ביחד עם כל הסיכומים האחרים.

באופן אישי אני פתחתי מסמך גוגל דוק, והדבקתי אליו צילומי מסך מאנליטיקס. נכון שגם בשנה הבאה אוכל להוציא את הנתונים האלה מאנליטיקס, אבל זה נוח לי שיש לי את כל הדו"חות והנתונים במסמך אחד ובצורה ברורה.

אני ממליצה לעשות כמוני ולהדביק צילומי מסך רלוונטיים לתוך מסמך דוק, אני חושבת שזה הכי נוח ונותן את התמונה הכי ברורה. בסוף הפוסט הוספתי קישור להורדת טמפליט למסמך סיכום שנה שכזה, כדי שתוכלו לעשות זאת בקלות.

בחירת התאריכים באנליטיקס

בהמשך הפוסט אני אסביר לאיזה דו"חות נרצה להיכנס באנליטיקס. בראש כל דו"ח בצד ימין מופיעים התאריכים שאליו מתייחס הדו"ח.

נלחץ על התאריכים ונבחר את כל השנה האחרונה – מהראשון לינואר ועד ה-31 בדצמבר.

בחירת תאריכים באנליטיקס

אם האתר שלך קיים כבר מעל לשנה, ניתן לסמן וי ליד שורת ה- Compare to, ואז לקבל השוואה בין שתי תקופות.

אבל האמת היא שלמטרה שלשמה התכנסנו כאן אני לא אוהבת להשתמש באופציה הזאת, כי היא גורמת לנתונים להיראות עמוסים ומבלבלים. אני מעדיפה להוציא בנפרד נתונים לכל שנה או תקופה.

אם האתר שלך קיים פחות משנה, עדיין כדאי לכתוב את סיכום השנה, ופשוט לציין בהערות את תאריך פתיחת האתר, כך בשנה הבאה בזמן המעבר על הנתונים יהיה ברור שצריך לקחת את זה בחשבון כשעושים השוואה.

על איזה נתונים אני מסתכלת כשאני מסכמת שנה?

כאמור, אני לא מחפשת לבלבל את עצמי בנתונים מאוד מורכבים אלא באמת בדברים הבסיסיים, סוג של מבט ממעוף הציפור על הנתונים כדי לתת לי תמונה כללים על הביצועים של האתר השנה.

כמה גולשים ביקרו באתר

בלשונית ה-Audience, אני בוחרת ב-Overview, ומצלמת לי את כל הנתונים הראשיים.

כמה גולשים ביקרו באתר שלי
  • Users: כמה משתמשים שונים ביקרו באתר שלי (אני לא מתייחסת לנתון של New Users. ואם זה ניראה לכם מוזר שיש יותר משתמשים חדשים מאשר משתמשים, אז נכון. ההסבר לכך נמצא כאן, למתקדמים, ולצורך סיכום השנה אין צורך להתעמק בו).
  • Sessions: כמה ביקורים שונים היו באתר במשך השנה
  • Number of Sessions per User: כמה פעמים בממוצע כל גולש ביקר באתר
  • Pageviews: כמה עמודים שונים נצפו בסך הכל באתר
  • Pages / Session: כמה עמודים נצפים בביקור אחד בממוצע
  • Avg. Session Duration: כמה זמן בממוצע נמשך ביקור באתר
  • Bounce Rate: אחוז נטישה. אנחנו מעוניינים שהמדד הזה יהיה נמוך, מאחר והוא מצביע על כמה אחוזים מהגולשים יוצאים מהאתר שלנו לאחר שביקרו בעמוד בודד בלבד.

בנוסף, מעניין אותי להסתכל על הגרף, ולראות האם הוא במגמת עליה, ירידה, או שהוא שטוח.

איך הגיעו לאתר שלי?

כשאני מסתכלת ברמה השנתית, חשוב לי לראות חלוקה כללית לערוצים שונים, כמה הגיעו מגוגל, כמה מרשתות חברתיות.

בלשונית Acquisition, נבחר ב-All Traffic, ואז ב- Channels (או שפשוט נכתוב Channels בשורת החיפוש למעלה).

Channels - מאיפה הגיעו לאתר שלי?

כאן ניתן לראות חלוקה כללית לפי ערוצים. ניתן גם ללחוץ על כל ערוץ כדי להבין יותר לעומק. למשל לחיצה על Social תראה לנו כמה משתמשים הגיעו מפייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט וכדו'.

מהדו"ח הזה אפשר לגזור תובנות על אופן ההתקדמות שלנו בשנה הבאה עם האתר – האם כדאי לעבוד יותר על SEO או יותר על נוכחות ברשתות חברתיות? אלה כמובן תובנות אינדיבידואליות שכל בעל אתר צריך לקבל בהתאם לנתונים ולמטרות שלו.

איזה עמודים תפקדו הכי טוב השנה?

בלשונית Behaviour, נבחר ב- Site Content ואז ב- All Pages (או פשוט נקליד All Pages בשורת החיפוש כמובן).

כאן נקבל רשימה של עשרת העמודים הנצפים ביותר במהלך השנה. מהנתון הזה נוכל לגזור מסקנות על התכנים הכי אהובים ומבוקשים אצלנו. את צילום המסך הזה אני מדביקה במסמך סיכום השנה שלי.

איזה עמודים באתר שלי הכי טובים

זאת גם הזדמנות טובה ללחוץ על החץ שנמצא בטבלה ליד ה-Sessions, ולראות איזה עמודים תפקדו פחות טוב השנה וכדאי לשפר אותם.

סיום הדו"ח והסקת מסקנות

אחרי שהדבקתי את כל צילומי המסך למסמך שלי (או שהעתקתם את הנתונים עצמם לאקסל, אני לא שופטת), קיבלתי מסמך ברור עם תמונה רחבה על האתר שלי.

אם יש לי גם נתונים של שנה אחורה, אני אעשה את אותו דו"ח לשנה הקודמת ואחפש לראות מה השתנה.

אני רוצה לראות שהאתר שלי מקבל יותר תנועה ממשתמשים, שזמן הביקור הממוצע עולה, שמגיעה יותר תנועה אורגנית מגוגל בהשוואה לשנה שעברה, ואז זה סימן שאנחנו בכיוון הנכון.

מתוך הדו"ח כמובן אני גוזרת מטרות ויעדים לשנה החדשה – אם אני רואה למשל שאין לי מספיק תנועה מרשתות חברתיות, וחבל לי לפספס את המשתמשים האלה, אני יכולה לקבוע יעדי פעילות לסושיאל. אם אני רואה שהתנועה האורגנית שלי (גולשים מגוגל) מאכזבת, סימן שכדאי לתת השנה יותר דגש ל-SEO ולאופטימיזציה.

אם עשית את סיכום השנה יחד איתי, בשנה הבאה זה יהיה פשוט תענוג לפתוח את המסמך הברור הזה ולהשוות אותו לנתונים של השנה החדשה, ולראות כמה השתפרנו. אם עובדים על האתר נכון, העליה בנתונים תגיע.

וכמה מילים על מספרים

אני בטוחה שהשאלה הזאת תגיע, אז אני מקדימה תשובה מראש.

אני לא יכולה לתת מספרים ל"מה נחשב טוב", כי המספרים האלה הם מאוד אינדיבידואליים ותלויים בנישה של האתר, ובעבודה שנעשתה על האתר.

אין דין בלוג נישה בנושא גני שעשועים בדרום כדין בלוג לייפסטייל ואיפור. ישנם אתרים שבהם זמן השהיה הממוצע הוא נמוך באופן טבעי עקב נושא האתר (למשל אתר של תשובות לבעיות, הרבה פעמים נחפש בעיה בגוגל, נמצא את הפתרון ונצא מהאתר מרוצים, אפילו שיצאנו אחרי פחות מדקה).

בקיצור, זה נחמד לחפש בנצ'מרקים, אבל במקרה הזה של סיכום שנה יותר חשוב לי להשוות כל אתר לעצמו – איך האתר תיפקד השנה ביחס לשנה שעברה, ואיזה מסקנות אפשר להסיק מזה לקראת השנה הבאה.

מסמך עבודה – טמפליט לדו"ח סיכום שנה באתר

הכנתי בדיוק בשבילך מסמך מתנה שיעזור לך להכין את הדו"ח בעצמך. במסמך יש הוראות מאוד ברורות מה צריך להדביק איפה, וכיווני חשיבה להגדרת יעדים לשנה החדשה.

כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לקישור, ליצור העתק של המסמך ולהתחיל לעבוד!


אני אשמח לשמוע אם הפוסט הזה עזר לך והחלטת לעשות גם סיכום שנה שכזה. אני חייבת להגיד שלמרות שזה נשמע אולי כמו המון עבודה, זה מאוד קליל ושווה את זה. זה גם כיף לראות את הנתונים של השנה, וגם עוזר לנו להתמקד על אופן הפעולה שלנו בשנה הבאה.

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש גם ניוזלטר!

אני שולחת אליך למייל אחת לחודש טיפים, מדריכים ומידע על בניית אתרים וניהול אתר.

אני אף פעם לא שולחת ספאם.