איך לפרסם אתר אורגנית לאחר העלייה לאוויר

מזל טוב, צלחת את בניית האתר! כל תהליך האפיון, עיצוב ופיתוח מאחוריך. בדקת גם באגים ועברת סבב תיקונים, וסוף סוף סיימת!

רק שבעצם עכשיו העבודה רק מתחילה.

התנועה לא תגיע לאתר מעצמה, והתפקיד שלנו הוא לעזור לכל העולם לדעת שיש לנו אתר, ושכדאי לבקר בו!

האתר הוא הלב של העסק שלנו, שמציג אותנו בצורה הטובה והמקצועית ביותר לעולם. אבל אם הלקוחות שלנו לא ידעו שיש לנו אתר, זה קצת הרבה פספוס.

הפצת אתר באופן אורגני

היום אני לא רוצה לדבר על קידום אתרים בגוגל, אלא דווקא על כל הדרכים האחרות שבהן ניתן להביא קהל לאתר שלנו.

בפוסט שלי על דברים שכדאי לדעת לפני שבונים אתר, ציינתי שלוקח זמן לאתר להתחיל להביא תנועה מגוגל, ושאני ממליצה בינתיים להביא תנועה בדרכים אחרות. הפוסט היום מוקדש לדרכים האחרות האלה.

(כמובן שחשוב לזכור שגם לדעת שהתנועה מגוגל לא תגיע בעצמה אלא דורשת עבודה בפני עצמה)

איך מפיצים את האתר שלנו?

שלב ראשון – משלבים את הלינק לאתר בכל מקום שרק אפשר!

חשוב לשלב את הלינק של האתר בכל מקום אפשרי! אנחנו רוצים שיהיה ללקוחות או לקוראים שלנו ממש קל למצוא את האתר שלנו, בלי שיצטרכו להתאמץ בכלל.

 

איפה משלבים את הלינק?

בחתימה האוטומטית במייל

אני יודעת שזה נשמע קצת של פעם, אבל זה לגמרי מקום שחשוב לשלב בו את הלינק! תחשבו על זה – אנחנו מתכתבים עם לקוחות פוטנציאליים, לא תמיד הם הגיעו אלינו דרך האתר. זאת דרך סופר קלה ליידע אותם שיש לנו אתר מקצועי.
פלוס – חתימה אוטומטית מסודרת נותנת לנו לוק הרבה יותר מקצועי

בפרטים האישיים שלנו בוואטספ ביזנס

בוואטספ ביזנס אפשר להכניס המון פרטים רלוונטים  לעסק! שעות פתיחה, קטלוג מוצרים ועוד. חשוב לזכור להטמיע לינק לאתר שלנו, ככה כל מי שיצור איתנו קשר דרך הוואטספ יוכל להגיע לאתר בקלות.

בפרטים האישיים שלנו בכל הרשתות החברתיות

בפרופיל העסקי בפייסבוק, בלינקדין ובכל רשת חברתית באנחנו פעילים בה.
כמובן שכדאי לשלב את את הלינק גם בביו באינסטגרם. באינסטגרם ניתן להטמיע רק לינק אחד, אז אפשר לעשות דף לינקים בלינק-טרי או פשוט דף לינקים בתוך אתר כמו שאני עשיתי כאן.

בפרופיל האישי בפייסבוק

שימו לב שבפרופיל האישי בפייסבוק ניתן לשלב לינק גם בתיאור וגם בפרטים האישיים, וכדאי לשים גם וגם.

בפייסבוק האישי אפשר להוסיף לינק לאתר גם בתיאור וגם בפרטים האישיים
בפייסבוק האישי אפשר להוסיף לינק לאתר גם בתיאור וגם בפרטים האישיים

בכרטיס גוגל לעסק שלי

כן, זה לגמרי דורש פוסט משלו. אם לא יצא לך לשמוע עדיין על גוגל לעסק שלי – מדובר בשירות חינמי ומעולה של גוגל שמציג עסקים בדף החיפוש. יש לו המון יתרונות לקידום העסק והאתר (ובעיקר לקידום מקומי, באזור המגורים שלנו). אני ממליצה לכל עסק חד משמעית לפתוח כרטיס כזה, ומבטיחה לכתוב פוסט מפורט יותר על הנושא בהמשך.
(כדאי להירשם לעדכונים כדי לקבל ישירות למייל את כל המאמרים, ויש שם גם המון טיפים אחרים שווים)

רוצה לקבל ממני מאמרים כל חודש?

ניפגש אצלך במייל אחת לחודש לעדכונים, מידע שימושי וטיפים חזקים על אתרי אינטרנט ושיווק באמצעות תוכן.

אני אף פעם לא שולחת ספאם.

שלב שני – השקה חגיגית!

אחרי שדאגנו למראה מאורגן ומסודר, הגיע הזמן גם להזמין באופן אקטיבי עוקבים.

טיזרים

עוד לפני השקת האתר כדאי לשתף את העוקבים שלנו קצת בתהליך ההקמה. שתפו את העוקבים ברשתות החברתיות בתחושות שלכם בזמן הקמת האתר, תנו הצצה לצילומי מסך מאחורי הקלעים, ופשוט שתפו את העוקבים בתהליך!

כולם אוהבים להציץ למאחורי הקלעים של עסקים, להיות בתוך הלופ ובדרך כלל כולם גם אוהבים לפרגן. השיתופים האלה גורמים לעוקבים להרגיש חלק מהתהליך, ואז כשהאתר סוף סוף משתחרר הם כבר מצפים לו.

למתקדמים: אפשר גם להתייעץ עם קהל העוקבים שלכם ולקחת את התשובות שלהם בחשבון! תתייעצו על דברים קטנים כמו מיקרו קופי או עיצוב של חלק קטן באתר. כולנו אוהבים להשפיע.

פוסט חגיגי

אחרי שהאתר עולה לאוויר אני ממליצה לכתוב פוסט חגיגי בכל פלטפורמה שאתם פעילים בה – פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין וכו'.

בפוסט אפשר לספר על הסיבות שגרמו לך לפתוח אתר, על תהליך ההקמה והחשיבה שמאחורי תכנון האתר וכמובן – להזמין אותם להיכנס לאתר ולטייל בו. כדאי גם לספר איזה חלק אהבתם במיוחד, או מה היה לכם הכי קשה במהלך הדרך ואתם גאים בתוצאה הסופית שיצאה.

זה גם המקום לתייג את כל העוסקים במלאכה – מעצבת, בונת אתר, כותבת תוכן, יועצת עסקית וכל מי שנעזרת בשירותיהם במהלך הדרך. תיוג כזה יגביר את החשיפה של הפוסט שלכם ויוביל יותר אנשים לתוך האתר שלכם.

טיפ חשוב: כדאי מאוד שיהיה באתר כבר בשלב הזה טופס לאיסוף מיילים לרשימת תפוצה! גם אם אתם לא מתכוונים להתחיל להפעיל ניוזלטר מיד. פוסטים חגיגיים כאלה יובילו להרבה תנועה חד פעמית שתגיע לאתר, ואנחנו רוצים להיות מוכנים "לתפוס אותם", כך שאם התוכן מצא חן בעיניהם – הם יוכלו להירשם לקבל עדכונים.

שלב שלישי – בפעילות השוטפת שלנו

פרסום פוסט אחד חגיגי שכזה כמובן יוביל לתנועה רבה לאתר, אבל כאמור – רוב התנועה הזאת תהיה חד פעמית.

חלק מהתנועה הזאת יהיו אנשים שקרובים לך וחשוב להם לראות את העשייה שלך, והם כמובן לא קהל היעד של האתר. אבל חלק מהאנשים שיכנסו לאתר בהחלט יהיו קהל היעד, אבל הם לא יכנסו לאתר שלך שוב מיוזמתם.

זאת הסיבה שצריך להוביל תנועה לאתר באופן אקטיבי באופן קבוע. הדרך הכי טובה לעשות את זה היא כמובן פרסום מאמרים בבלוג והזמנה לקריאת המאמר. אבל לגמרי כדאי גם לקשר מדי פעם לעמודים שמציעים שירותים שונים!


2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

יש גם ניוזלטר!

אני שולחת אליך למייל אחת לחודש טיפים, מדריכים ומידע על בניית אתרים וניהול אתר.

אני אף פעם לא שולחת ספאם.