אופטימיזציה לתמונות – איך להעלות תמונה לאתר ולדאוג ל-SEO?

על מה נדבר בפוסט? תוכן עניינים

מה עושים עם תמונות לפני שמעלים לאתר?

איך מעלים תמונות לאתר כך שהן לא מאטות את האתר ופוגמות ב-SEO, אלא להפך – מביאות לנו טראפיק נוסף מגוגל?

קבלו את המדריך השלם לוודא שהתמונות שלכן מוכנות!

שלב ראשון  – הקטנה ודחיסה של התמונות

הקטנת תמונות זה אחד הדברים הראשונים שכל אשת SEO תדבר עליהם והסיבה היא שזה quick win – פעולה קטנה שנותנת שינוי גדול.

תמונות הן בין הקבצים היותר כבדים באתר שלנו. כשיש לנו באתר קבצים כבדים – המשמעות של כך היא שהאתר עשוי להיטען לאט יותר, דבר שפוגע בדירוג שלו בגוגל. גוגל אוהבים אתרים מהירים! ולא רק גוגל, גם הגולשים שלכם אוהבים שדברים עובדים חלק ומהר, והם עשויים לנטוש את האתר שלכם מהר מאוד אם חווית הגלישה בו תהיה לא חלקה.

מה נעשה? נקטין את התמונות לפני שנעלה אותן לאתר.

איך מקטינים תמונה ומתאימים אותה ל-SEO?

1. מקטינים את גודל התמונה

הכוונה כאן היא להקטין את הרזולוציה של התמונה – להקטין אותה בפיקסלים.

אם התמונה הגיעה במקור ברוחב של 5000 פיקסל, אבל באתר הגודל הסופי שלה יהיה 600 פיקסל- חבל להעלות את התמונה הגדולה לאתר. לכן נרצה להקטין אותה לגודל בו היא תוצג באתר.

את ההקטנה הזאת אפשר לעשות בצייר של המחשב, באמצעות לחיצה על "שנה גודל". שימו לב שהפרופורציות של התמונה נשמרות ולא מתעוותות.

2. מצמצמים את משקל התמונה

 אחרי שהתמונה שלנו בגודל הרצוי, אפשר לצמצם לה את המשקל עוד ע"י דחיסה. פעולת הדחיסה בדר"כ מקטינה את המשקל ע"י הקטנת מספר הצבעים בתמונה, אך בלי לפגוע באיכות התמונה לעין אנושית.

יש מספר פלאגאינים שעושים זאת אבל אני הכי אוהבת פשוט להעביר את התמונה דרך Tinypng. קל, מהיר וחינם.

אופטימיזציה לתמונות בבלוג

שלב שני – התאמה ל-SEO לפני ההעלאה לאתר

לפני שנעלה את התמונה המוקטנת והדחוסה לאתר, נעצור עוד רגע, ונשנה את שם הקובץ במחשב שלנו.

כן, גוגל אולי לא קורא תמונות אבל הוא בהחלט קורא את שמות הקבצים. בעזרת שם הקובץ אנחנו נרצה לעזור לו להבין מה מוצג בתמונה.

זה המקום להשתמש בביטוי שאותו אנחנו רוצים לקדם בגוגל, ותתפלאו לגלות שאפשר לקבל תנועה לאתר מגוגל תמונות.

את שם הקובץ ניתן לכתוב בעברית או באנגלית.

שלב שלישי – התאמה ל-SEO אחרי ההעלאה לאתר

אחרי שסיימנו את תהליך האופטימיזציה לתמונות, והעלנו את התמונות לאתר, כמעט סיימנו. עכשיו מה שנשאר זה להגדיר לתמונה טקסט אלטרנטיבי (alt text).

הטקסט האלטרנטיבי הוא תגית שאינה מוצגת לגולש, אלא מיועדת לקוראי מסך. קוראי מסך זאת תוכנה שמשמשת לרוב אנשים עם לקויות ראיה, ומקריאה להם את מה שמוצג במסך.

המטרה של הטקסט האלטרנטיבי היא לתאר את מה שרואים בתמונה, עבור אלה שלא יכולים לראות אותה. גם גוגל קורא את התגית הזאת, ולכן אנחנו נשתדל להזין את הביטוי שאותו אנחנו מקדמים גם בתגית ה-alt.

אם האתר שלך בוורדפרס, ניתן להגדיר טקסט אלטרנטיבי על ידי לחיצה על התמונה והזנת הטקסט בתפריט הצד, כמו בתמונה פה.

את הטקסט האלטרנטיבי נכתוב בעברית.


רוצה סיכום של כל זה? במיוחד בשבילך הכנתי סרטון של פחות מדקה שמראה את כל הפעולות שנרצה לעשות כדי להתאים את התמונה לקידום אתרים:

זהו! אחרי כל הפינוק הזה התמונות שלנו לחלוטין מוכנות להופיע באתר שלנו ולייצג אותנו בגאווה.

ספרו לי האם חידשתי לכם באחד הסעיפים?😎


מעניין אותך ללמוד איך להתאים את האתר שלך לגוגל? אני מעבירה שיעורים פרטיים על SEO לבעלי אתרים.

אפשר ליצור איתי קשר, ואני אחזור אליך לתיאום שיחה.

2 תגובות

  1. תודה על המאמר! הוא מעולה
    יש השפעה מבחינת גוגל להוסיף תיאור לתמונה בdescription ?
    וגם – מבחינת שם התמונה. יש עדיפות לכתוב בעברית בשביל SEO? בתכלס אנגלית יותר נוח מבחינת שם הקובץ.

    1. שמחה לשמוע 🙂
      אין משמעות ל-description מבחינת SEO, ואין שום בעיה ואפילו עדיף לכתוב את שם הקובץ באנגלית, גוגל ידע לתרגם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש גם ניוזלטר!

אני שולחת אליך למייל אחת לחודש טיפים, מדריכים ומידע על בניית אתרים וניהול אתר.

אני אף פעם לא שולחת ספאם.