"אני לא רוצה להרגיז את הגולשים" – הכל על פופאפ לאתר

העולם מתחלק לשניים:

אלה ששונאים פופאפים,

ואלה שהבינו כמה שזה עובד!

"אני לא רוצה להרגיז את הגולשים שלי". המשפט שכולם אומרים.

זה נכון, אני יודעת. יש לו מוניטין נוראי וכולנו שונאים אותו. בתור גולשים אנחנו מתעצבנים ממנו ובתור בעלי אתרים הוא מעלה לנו קונוטציות של אתרים מפוקפקים מלאים בפרסומות ובספאם.

גם אני התנגדתי קשות לפופ אפ. תארו לכם כמה רציתי להימנע מהפופאפ בבלוג האישי שלי למשל, שעוסק במינימליזם! פופאפ הרגיש לי כמו הדבר הכי לא מינימליסטי שאפשר לעשות באתר.

אבל נחשו מה?

מסתבר שכשעושים את זה נכון – פופאפ הוא הדבר הכי ממיר שיש! 

כן מעצבן, לא מעצבן – העובדות בשטח הן שפופאפ שעשוי נכון, משיג את המטרה שלו בצורה מדהימה. והוא יכול להעלות את ההמרות באתר בעשרות אחוזים.

✨ אז מתי נשתמש בפופאפ? ואיך נעשה את זה נכון?

מטרה: לפופאפ שלנו יש מטרה. אחת.

המטרה היא תמיד קריאה לגולש לבצע פעולה.

פעולה יכולה להיות: השלמת רכישה, הרשמה לניוזלטר, הצטרפות לקבוצת פייסבוק ועוד.

⬅ אפשר להחליף את הפופאפ כל כמה חודשים למטרות משתנות: פופאפ הרשמה לרשימת תפוצה, פופאפ שמודיע על מבצע, פופאפ שמודיע על שירות חדש…

⬅ הפופ אפ שלנו הוא קצר ולעניין. יש לנו שטח מסך מאוד קטן, והקשב של הגולשים עוד יותר קטן – לכן אנחנו לא נתחכם יותר מדי עם הקופי, אלא נציע את מה שאנחנו מציעים ישר ולעניין – מבצע, הנחה, הרשמה לניוזלטר. הכל מאוד בולט וברור.

⬅ חשוב לדאוג שלגולש יהיה קל לעשות את מה שאנחנו רוצים שיעשה, ולא להלאות אותו במשימות. יש קופון הנחה? תנו את הקופון כבר בפופאפ. רוצים שירשם לניוזלטר? מקמו טופס הרשמה קצר כבר בפופאפ.

⬅ נשתדל להגדיר אותו בצורה לא מאוד פולשנית – שלא יקפוץ יותר מפעמיים בכל ביקור, שלא יקפוץ עם הכניסה לאתר (תנו לגולשים רגע להבין לאן הם הגיעו בכלל).

⬅ כדאי להתאים את ההגדרות של הפופאפ לאופי האתר. נחזור לדוגמה של הבלוג האישי שלי, בלוג בו אני יודעת שזמן השהיה הממוצע בעמוד הוא כ-2 דקות. הגדרתי שהפופאפ יקפוץ רק בעמודי תוכן, ורק אחרי דקה בעמוד. ככה לא הצקתי לגולשים שהאתר שלי לא מתאים להם, אבל השגתי את תשומת הלב של הגולשים שכן התעניינו בתוכן וקראו אותו לעומק.

אם מדובר באתר מכירות, זמן החסד לכל עמוד הוא בדר"כ הרבה יותר קצר, ונרצה להקפיץ את הפופאפ קודם.

אולי יש לכם דעה קדומה על פופ-אפ, ואתם פוחדים להרגיז את המשתמשים שלכם, אבל הנתונים בשטח מראים שפופ-אפ שעשוי היטב, לא מרגיז את הגולשים ומשיג את המטרה שלו במספרים גדולים מאוד.

אולי תרגיזו 10 גולשים, אבל תרוויחו 100 גולשים שיעשו את הפעולה שרציתם שיעשו. לא שווה? (המספרים כמובן תלויים גם בגורמים נוספים כמו כמה תנועה יש לאתר, מה אופי האתר ועוד).

אני מקווה שהצלחתי לנפץ כמה דעות קדומות על פופ-אפים (שגם אני אחזתי בהן!).

ספרו לי בתגובות – האם אתם מאלה ששונאים פופ-אפים או מאלה שהבינו כמה הם עובדים?

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *