Google Search Console – מה זה סרץ' קונסול ומה עושים איתו?

בשיעורים פרטיים עם בעלי אתרים, יוצא לי לפגוש הרבה בעלי ובעלות אתרים שלא שמעו על Search console (סרץ' קונסול) ולא משתמשים בו (ולפעמים גם מספרים לי ששמעו על גוגל אנליטיקס אבל עוד לא התקינו! אבל זה סיפור לפוסט אחר).

הדבר הראשון שנעשה במקרה הזה יהיה להטמיע גוגל אנליטיקס ולחבר את ה-Search Console. (למי שיש גוגל אנליטיקס זה לוקח שניה, למי שאין עדיין גוגל אנליטיקס זה משהו כמו דקה וחצי ביחד.)

ולמה כל כך חשוב לי שתחברו את ה-Search Console?

הסרץ' קונסול הוא כלי קטן ועוצמתי, בעזרתו ניתן לקבל מידע חשוב על האתר שלנו והתפקוד שלו בגוגל, וגם לבצע פעולות שיעזרו לנו לשפר את מצב האתר בגוגל.

אה, וזה לגמרי בחינם!

איזה מידע למשל נוכל לקבל?

🔎 באיזה ביטויים אנשים נחשפים לאתר שלנו?

🔎 מהו אחוז ההקלקה בביטויים האלה? (אחוז האנשים שלוחצים על התוצאה שלנו בגוגל ונכנסים לאתר)

🔎 איזה עמודים שלנו מאונדקסים (מופיעים בגוגל)? הרבה פעמים נמצא שגוגל אינדקס "עמודי זבל" שלא רצינו שיאנדקס, או שלא אינדקס עמודים שכן רצינו שיופיעו…

🔎 לאיזה עמודים יש אולי שגיאות או בעיות שמונעות מהם להתאנדקס?

🔎 האם יש לנו עמודים עם בעיות תאימות למובייל?

🔎 איזה אתרים מקשרים לאתר שלנו? ובאיזה אנקורים?

איזה פעולות אפשר לבצע ב-Search Console?

💫 לבקש מגוגל לאנדקס עמוד שלנו שעשינו בו שינויים

💫 להגיש מפת אתר מעודכנת שתעזור לגוגל לסרוק את האתר שלנו ביעילות

💫 לבקש מגוגל להוריד מאינדוקס עמודים שלא נרצה שיופיעו בגוגל

💫 במקרה של עונשים בגוגל הטיפול הוא בעזרת הסרץ' קונסול. במקרה כזה אני ממליצה לפנות למקדםת אתרים ולא לטפל לבד.

מה ההבדל בין ה-Search Console ל-Google Analytics?

הסרץ' קונסול נותן לנו מידע על התנועה האורגנית לאתר שלנו, כלומר תנועה שהגיעה מגוגל. באיזה ביטויים נחשפו לאתר שלנו, כמה לחצו על האתר שלנו, כמה דפים מאונדקסים בגוגל וכדו'.

גוגל אנליטיקס נותן לנו תמונה רחבה יותר על כל התנועה שלנו לאתר (וכמובן שניתן לצמצם את התמונה גם רק לערוץ מסוים, למשל רק לתנועה אורגנית) – ועל הפעולות שהגולשים עושים בתוך האתר שלנו – בכמה עמודים הם מבקרים, באיזה עמודים, כמה זמן הם היו באתר שלנו ועוד.

איך מחברים את סרץ' קונסול לאתר?

הכי פשוט בעולם.

נכנסים לקישור הזה, לוחצים על הכפתור הכחול ומתחברים עם חשבון הגוגל שמחובר לגוגל אנליטיקס. זהו.

עכשיו ה-Search Console ישאל אותך אם ברצונך לאמת את הנכס שלך, ונגיד לו כן.

מרגע ההפעלה, יקח לסרץ' קונסול 24 שעות להתחיל לאסוף מידע, אז נחכה בסבלנות.

אם אין לך עדיין גוגל אנליטיקס כדאי קודם להטמיע אותו, ואחר כך לחבר את הסרץ' קונסול. ועל זה ביום אחר.

אם הנכס שלך לא מופיע ב-Search Console

במקרה הזה אנחנו נבקש להוסיף נכס חדש.

נלחץ על תפריט ההמבורגר בצד שמאל ונבחר ב-"add property"

הוספת אתר חדש לגוגל סרץ' קונסול

בחלון שיפתח, נבחר בתיבה הלבנה ונזין לתוכה את כתובת האתר המלאה שלנו, כולל https. נשים לב אם האתר שלנו הוא עם או בלי www.

לדוגמה, אני אזין בתיבה:

/https://www.efrateyal.co.il

כי האתר שלי הוא עם www.

הוספת נכס חדש לגוגל סרץ' קונסול

לאחר מכן נלחץ על continue ומשם הכל אמור ללכת חלק בהנחה שהשתמשנו בכתובת הג'ימייל שמחוברת לאנליטיקס. נבחר בשיטת האימות של אנליטיקס ונאשר.

במקרה והכתובת הזאת לא בשימוש באנליטיקס, נצטרך להשתמש באחת משיטות האימות האחרות שגוגל מציעים.

אלה בדיוק סוג הדברים שאפשר לעבור איתי עליהם בשיעורים פרטיים לבעלי אתרים! נלמד להשתמש בסרץ' קונסול, בגוגל אנליטיקס, לקרוא את נתוני האתר שלך וגם איך לערוך את העמודים כדי שגוגל יאהב אותך.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *