איך לבחור בונה אתרים ועל מה להסתכל בהצעת מחיר לבניית אתר

הגיע הזמן להקים אתר לעסק? מזל טוב! השלב הראשון בתהליך, הוא לחפש ספק או ספקית לבניית האתר. אני הולכת להגיד משהו מפתיע – ברוב המקרים הבחירה בבונת אתרים טובה או בונה אתרים טוב היא הבחירה הכי משמעותית בפרויקט! יותר משמעותית למשל מהשאלה "וויקס או וורדפרס", או משאלות אחרות.

בונה אתרים טוב יעזור לכם למקסם את האפשרויות של האתר שלכם, לא משנה באיזה פלטפורמה בחרתם, סוג אתר וכו'.

אז איך מוצאים ספק לבניית אתרים?

בדרך כלל נתחיל משיטוט בגוגל וברשתות החברתיות, נבקש המלצות מחברים ונמצא את עצמנו עם רשימה לא קטנה של נותני שירות בתחום מסוגים שונים – חברות לבניית אתרים, סטודיו בוטיק, עסקים עצמאים של אדם אחד.. כמובן שסוג העסק משפיע גם על התקציב. חברות גדולות יותר צריכות להחזיק יותר עובדים, משרדים ויש להן יותר הוצאות, כך שהמחירים שלהם תמיד יהיו גבוהים יותר משל פרילנס שעובד עצמאית מהבית. קחו את זה בחשבון כשאתם מחפשים הצעה.

סינון ראשון – תיק עבודות

לא מעט פעמים מתקשרים אלי לקוחות להצעת מחיר לפני שהם ביקרו באתר שלי והציצו בעבודות שלי. אני תמיד שואלת- ראית את האתרים שלי? התחברת לסגנון? כמובן שהאתר בסופו של דבר יתפר לפי צרכי העסק, ולא יראה זהה לאף אתר אחר. אבל לכל מעצב ובונה אתרים יש את הסגנון שלו, וכדאי לוודא שאתם אכן מתחברים לסגנון של נותן השירות כדי לדעת אם זה בכלל רלוונטי אליכם.

בהנחה וראיתם את הפרויקטים והחברתם לסגנון, זה הזמן לקפוץ לשלב הבא – שיחת היכרות עם נותן השירות. שיחה כזאת בדרך כלל תתחיל בכך שאתם תדברו, תספרו על הפרויקט שלכם ומה אתם מחפשים, ולאחר מכן בונת האתר תשאל אתכם שאלות שיעזרו לה להבין איזה אתר מתאים לכם. כדאי להגיע כמה שיותר מוכנים לשיחה הזאת, משום שעל פי הפרטים שתמסרו בשיחה תיגזר הצעת המחיר. כדי לקבל הצעה כמה שיותר מדויקת – כדאי שאתם תהיו כמה שיותר מדויקים.

זה לא אומר שאין מקום לשינויים. הרבה פעמים אחרי הצעת המחיר נזכרים בעוד רכיבים שצריכים להופיע באתר, אולי מחליטים על חלקים אחרים שפחות רלוונטים, ומוציאים הצעת מחיר חדשה. זה כמובן אפשרי אך מאריך את זמן הבחירה, ועדיף להגיע עם רשימה יחסית ברורה, עד כמה שניתן, של מה שיהיה באתר.

שימו לב: זה לא התפקיד שלכם לדעת הכל. כמובן שבונה האתר שלכם מכיר את תחום האתרים יותר טוב מכם וידע לעזור לכם ולהתאים עבורכם את המוצר הנכון. עם זאת – אתם מכירים את התחום שלכם ובוודאי שאת העסק שלכם יותר טוב מבונה האתר. תהליך בניית אתר זה תמיד תהליך משותף. ככל שתתנו לבונה האתר יותר פרטים, כך יהיה לו יותר קל להבין את הצרכים שלכם.

הצעת מחיר לבניית אתר

הצעת המחיר לבניית האתר

לאחר שיחת ההיכרות, בונה האתרים ישלח לכם הצעת מחיר מפורטת. בתחום בניית האתרים, מקובל שהצעת המחיר והסכם העבודה זה אותו מסמך, כך שהמסמך הזה בדר"כ מכיל גם את כל "האותיות הקטנות" והדגשים שחשובים לבונת האתר.

על מה נסתכל בהצעת המחיר?

הצעת מחיר מאורגנת

הדבר הראשון שהייתי מסתכלת עליו בהצעת המחיר הוא עד כמה ההצעה מסודרת ומאורגנת. נשמע טריוויאלי, אבל חלק מהתפקיד של בונה האתר הוא לארגן את המידע שלכם. הצעת מחיר מבולגנת עשויה לרמוז לבאות.

שימו לב לוודא שבונה האתר באמת הבין את הפרויקט והדרישות שלכם, ושהתכולה שפירט בהצעת המחיר תואמת לרצונות שלכם.

תקציב

הדבר השני הוא כמובן התקציב. האם המחיר של ההצעה מתאים לתקציב שהקצנו לפרויקט? שימו לב, כמו בכל דבר בחיים – כדאי לוודא שהתקציב שלכם ריאלי, ולפעמים אחרי סקר שוק נצטרך לבצע התאמות לתקציב.

אבל המחיר בפני עצמו לא אומר לנו הרבה. שוק בניית האתרים הוא שוק מוצף, וכל בונה אתרים מציע שירות שונה. לכן זה המקום שלנו להבין מה בדיוק כלול במחיר שניתן לנו בהצעת המחיר.

על מה להסתכל בהצעת מחיר

מה כלול במחיר?

  • רישיונות – האם המחיר כולל רישיונות לתוספי פרימיום? לכמה זמן? ומה קורה בסוף התקופה?
  • אחסון
    • האם המחיר כולל אחסון? לכמה זמן? (שימו לב: מאוד מומלץ להפריד שמחות ולשלם על האחסון בנפרד מבניית האתר! עסקאות משולבות כאלה של תשלום חודשי עבור האתר ללא עלויות בניה הן לרוב לא באמת משתלמות, וכובלות אתכם לבונה האתר למשך שנים).
    • האם בונת האתר מציעה שירות אחסון ותיקונים לאחר הבניה? מה עלות השירות?
  • סקיצות ותיקונים – כמה סקיצות וסבבי תיקונים תקבלו?
  • רספונסיביות – האם תהיה התאמה למובייל? (חובה שתהיה התאמה למובייל וכל מילה נוספת מיותרת.)
  • התאמה אישית – האם מדובר בהקמה של אתר מתבנית או בעיצוב אישי? אתר מתבנית לרוב יהיה יותר מוגבל ביכולות ההתאמה האישית שלו (מתאימים צבעים, פונטים ותמונות), ואילו אתר בעיצוב אישי יהיה יקר יותר. חשוב להבין במה מדובר כדי להשוות תפוחים לתפוחים.
  • פונטים, אייקונים ותמונות – חלק מבוני האתרים כוללים במחיר גם פונט ווב ושימוש בתמונות ממאגר תמונות בתשלום. בררו מי מספק את התמונות והפונטים לאתר שלכם.
  • הכנה לקידום אתרים – האם הבנייה כוללת תשתית לקידום אתרים? מה כלול בתשתית זו? (היו חשדניים כלפי חבילות כמו אתר+קידום אתרים+קידום ממומן. אלה לרוב לא הצעות טובות).
  • מבנה אתר והפניות 301 – במידה וכבר יש לכם אתר שדורש חידוש, חשוב לוודא שבונת האתר שלכם מבינה היטב מה המשמעות של חידוש אתר, שמירה על מבנה האתר הקיים ויצירת הפניות במידת הצורך כך שלא תאבדו את מיקומכם בגוגל.
  • תעודת SSL לגלישה מאובטחת – האם בונת האתר מתקינה עבורכם תעודת SSL? כל אתר צריך תעודת SSL ולא רק חנויות.
  • התממשקויות – במידה ויש התממשקות למערכת חיצונית כמו מערכת דיוור (ניוזלטר) או סליקה – מי מגדיר את ההגדרות במערכת הדיוור? האם בונת האתר יכולה להדריך אתכם על המערכת?
  • כלים נוספים – האם כלול במחיר גם חיבור לגוגל אנליטיקס ולגוגל סרץ' קונסול? הטמעת פיקסל פייסבוק?
  • הנגשה – האם בונה האתר מתחייב להנגשת האתר? או שמשתמשים בתוסף נגישות חינמי או בפתרון אחר? לרוב מדובר בהתמחות נפרדת. כדאי להבין מה כוללת ההצעה, וכשמישהו מתחייב על אתר מונגש – לבדוק במה מדובר בדיוק.
  • שיפור מהירות – גם כאן לרוב מדובר בהתמחות נפרדת של שיפור מהירות שניתן לקחת בתוספת תשלום
  • אבטחת האתר – איזה צעדים עושה בונת האתר כדי להקשיח את אבטחת האתר?
  • הזנת תכנים – האם בונת האתר מתחייבת להזין את התכנים באתר? לכל האתר או לחלקים מסוימים? וודאו שברור לכם מה תחום האחריות שלכם.
  • הדרכה – חשוב מאוד! מה כוללת ההדרכה? באיזה מידה תדעו לתפעל את האתר לאחר הבנייה?
  • אחריות – האם בונת האתר לוקחת אחריות על תקלות שהתגלו לאחר העלייה לאוויר? לאיזו תקופה? ומה קורה לאחר מכן אם תצטרכו עזרה? בררו האם יש בנק שעות לתיקונים ושינויים לאחר תקופת האחריות. רוב הסיכויים שתצטרכו עזרה, וכדאי לקחת אותה ממי שמכירה את האתר שלכם הכי טוב.
  • סיום התקשרות – לא נעים, אבל חשוב לוודא מראש. מה קורה אם אתם לא מרוצים מהתפקוד של בונת האתר? האם יש לכם נקודת יציאה מההסכם? מה היא כוללת? כמובן שעדיף לא להגיע לשלב הזה, אבל תמיד כדאי לוודא שנותן השירות שלכם מוכן גם למקרה כזה.

זה המון! אני יודעת. בניית אתר זה פרויקט שכולל בתוכו המון תחומים. אבל אל תדאגו, ארזתי לכם את הכל לצ'קליסט אחד שתוכלו להשתמש בו כשאתם בודקים הצעות מחיר.

מלאו את הפרטים להורדת הצ'קליסט המלא בחינם

חיבור אישי

עוד סעיף חשוב מאוד. אתם הולכים לעבוד יחד על הפרויקט שלכם, וכדאי מאוד לראות שבונת האתרים מבינה אתכם ואתם אותה, ושנעים לכם לעבוד איתה. בסופו של יום אנחנו עובדים עם אנשים, וככל שהחיבור ביניכם יהיה טוב יותר, תהיה קרקע פוריה יותר להעלאת רעיונות וליישום, והתוצאה תהיה טובה יותר. את רמת החיבור האישי תוכלו לקבוע בעיקר משיחת ההיכרות, ומאופן התקשורת עם בונת האתר לאורך הדרך.

הצעת מחיר היא רק ההתחלה

נקודה חשובה לסיום – הצעת מחיר היא הצעה. זה לא אומר שהמחירים פתוחים לדיון, אבל הצעת מחיר לבניית אתר מורכבת מתכולה של רכיבי אתר. אם ההצעה גבוהה לכם, אבל התרשמתם מהאדם, כדאי לפתוח את הנושא לשיחה ולהבין האם ניתן להוריד חלק מהתכולה של האתר, או לשמור חלק ממנה לשלב ב' – לאחר העלייה לאוויר.

לסיכום

אין ספק שחשוב לבחור בונה אתרים מעולה, שהתחברתם לעבודות שלו, שאתם מסתדרים איתו ושאתם סומכים עליו. אני מקווה שהצלחתי לעשות קצת סדר בכל הדברים שצריך להסתכל עליהם. 

לנוחיותכם יצרתי צ'קליסט של כל הנושאים שכדאי לבדוק כשבוחרים בונה אתר.

מלאו את הפרטים להורדת הצ'קליסט המלא בחינם

אני מאחלת לכם רק פרויקטים מוצלחים ואתרים מעולים! 🌟

רוצים לבנות איתי אתר מעולה? יאללה. צרו קשר ונתקדם.

6 תגובות

    1. וזאת רק ההתחלה 😆 אחר כך צריך גם לבנות אתר האתר 🌟
      תודה על התגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש גם ניוזלטר!

אני שולחת אליך למייל אחת לחודש טיפים, מדריכים ומידע על בניית אתרים וניהול אתר.

אני אף פעם לא שולחת ספאם.