7 שינויים שהכנסתי לעסק שלי בשנת 2022 והפכו אותה לשנה מדהימה

שנת 2022 היתה שנה מדהימה בשבילי ברמה העסקית!

כשאני מסתכלת על המקום שהייתי בו בתחילת השנה לעומת המקום שאני נמצאת בו עכשיו – קשה לי להאמין שזאת באמת אני. באמת, עד כדי כך היתה שנה מטורפת.

בזמן שאני מתכננת לי תוכניות ל-2023, עצרתי לחשוב קצת על חלק מהדברים שהכנסתי לעסק שלי השנה, ועזרו לי להפוך את השנה הזאת למה שהיא היתה.

קבלו אותם, 7 דברים שהכנסתי לעסק שלי השנה ועזרו לי להפוך אותה לשנת חלומות.

1. הצעות מחיר דיגיטליות

עד השנה להוציא הצעות מחיר היתה אחת המטלות השנואות עלי בעסק. זה קצת מוזר אם חושבים על זה, כי הצעות מחיר הן אלה שבסופו של דבר מכניסות כסף לעסק. אתם יודעים, הדלק הזה שמניע את כל העסק.

אבל ההתעסקות עם הצעות המחיר היתה מתישה.

הייתי כותבת את ההצעות שלי במסמך גוגל דוק. כמובן שהיה לי טמפלט מוכן שאותו ערכתי ורק שיניתי דברים רלוונטיים לכל פרויקט, אבל זה גרם לכל העימוד להשתנות והייתי צריכה להשקיע מחדש כל פעם כדי לוודא שהכל ניראה טוב.

לאחר מכן הייתי שולחת ללקוח את ההצעה בקובץ PDF, עליו הלקוח היה צריך לחתום באופן דיגיטלי במחשב שלו. חלק מהלקוחות היו מסתבכים, מדפיסים את ההצעה, חותמים עליה ידנית ושולחים אלי צילום מסך.

כל התהליך הזה גרם לחיכוך. כלומר, במקום שתהליך החתימה על ההצעה יהיה מהיר ונעים ללקוח, זאת היתה חוויה לא הכי נעימה, לקוחות היו מתעכבים עם זה (כי למי יש כוח להדפיס עכשיו?), ובקיצור… לא החוויה הכי חלקה.

אפרת אייל

השנה התחלתי לעבוד עם הצעות מחיר אוטומטיות. בחרתי בשירות של Prospero. השירות מאפשר לי לייצר לכל לקוח קישור להצעת מחיר דיגיטלית, עליה הלקוח יכול לחתום כבר בקישור עצמו באופן דיגיטלי וממש בקלות.

עכשיו כל תהליך החתימה הרבה יותר חלק, הצעות נסגרות בקלות יותר וגם לי הרבה יותר קל להפיק הצעות מחיר דרך המערכת. כלומר גם הזמן שאני עובדת על כל הצעת מחיר ירד.

בנוסף קל לי מאוד לעקוב דרכה על ההצעות שהוצאתי – כמה הוצאתי, כמה נסגרו, ואני אפילו יודעת האם וכמה פעמים ההצעה נפתחה בכלל.

החיסרון של כל המערכות האלו הוא העיצוב המוגבל יחסית, ובהרבה מהן לא קל להשתמש בעברית. אבל בעיניי היתרונות ממש עולים על החסרונות, וספציפית ב-Prospero אין בעיה משמעותית עם עברית.

אם אני לא טועה זאת חברה ישראלית, לפחות לפי כל השמות שם 😅. ויש אפילו אינטגרציה ל-Morning – חשבונית ירוקה לשעבר (שלצערי לא עבדה לי).

2. אוטומציות

בהמשך ישיר לסעיף הקודם, השנה הכנסתי לעסק גם אוטומציות.

גיליתי שאוטומציות טובות משדרגות גם את חווית הלקוח וגם את הזרימה של העסק. וכשהן פועלות – זה ממש כמו לראות קסם.

יצרתי אוטומציות שמקלות גם עלי וגם על הלקוחות בשלבי התנעניינות וה-onboarding. חסכתי לי זמן בדברים שפעם הייתי צריכה לעשות בעצמי, ועכשיו פשוט קורים לבד. ובמקביל הלקוחות שלי מקבלות בהרבה מקרים תשובות מהירות יותר, בעזרת מיילים אוטומטיים ותהליכים שמקלים על הדרך.

רוצים דוגמה?

  • כשלקוחה משאירה לי פרטים בדף הנחיתה היא מיד מקבלת מייל אישור (מרגיע!)
  • במקביל היא עוברת לקביעת פגישה איתי בקלנדלי (מערכת לקביעת פגישות שמסונכרנת עם היומן שלי ומאפשרת ללקוחה לקבוע פגישה בשעות שנוחות לה וגם לי).
  • לאחר קביעת הפגישה היא מקבלת וממלאת שאלון קצרצר שעוזר לי להגיע יותר מוכנה לפגישה שלנו.
  • בסיום היא מקבלת מייל אישור שמודיע לה שכל הפרטים התקבלו עם לינק וזימון לשיחה שלנו.

נשמע טרחני? אני מודה שגם אני תהיתי בשלב הבניה אם לקוחות באמת יעברו את כל השלבים האלה!

אבל החלטתי בכל זאת לנסות, ואיזה מזל שעשיתי זאת – כי גיליתי שהרוב המוחלט של הלקוחות מסיימים את התהליך כולו תוך 5 דקות.

בעבר כל התהליך עבד כך:

  • לקוח משאיר פרטים בדף נחיתה
  • אני מקבלת את הפניה הראשונית של הלקוח למייל וכותבת לו בחזרה שעות לקביעת פגישה (או שולחת לינק לקלנדלי)
  • אחרי שנקבעה שיחה – אני שולחת לינק לשאלון (או אוספת את המידע טלפונית).

זה אומר שהמענה ממני היה הרבה יותר איטי (רק בשעות העבודה שלי), וארוך יותר (כי הוא קורה באופן א-סינכרוני. כל פעם יש המתנה בין פעולה שלי לפעולה של הלקוח המתעניין).

עכשיו כל התהליך הזה לוקח 5 דקות מקצה לקצה, הוא לא תלוי בכלל בשעות העירות שלי, והוא גם מעביר את הלקוחות המתעניינים חוויה נעימה וחיובית.

מה שכן, העניין עם אוטומציות הוא שזה עולם אינסופי של אפשרויות. מגרש משחקים ענק, ואפשר להישאב לבניה שלהן די בקלות. ככה שחשוב לזכור לעצור מתישהו (אלא אם כן אנחנו מחליטים שזה יהיה העסק שלנו מעכשיו. 😂🤓).

איך לעדכן אתר וורדפרס

3. שירות מוגדר מראש

השנה הוספתי לעסק שלי את אתר מוכן בדיוק!

אני לא רוצה להגיד שהכנסתי מוצר לעסק, כי זה לא באמת מוצר סגור שאפשר לקנות ולקחת (כמו למשל תיק, או קורס דיגיטלי).

מדובר בשירות של בניית אתר על בסיס אתר מוכן מראש שאני הכנתי והתאמתי לעסקים נותני שירות, ובמסגרת השירות אני מתאימה אותו לעסק שמולי באופן מלא.

וואו, כמה שאני גאה בשירות הזה!

איתרתי צורך אמיתי אצל קהל הלקוחות שלי, בעלי עסקים שצריכים אתר תדמית מקצועי, אבל אין להם את התקציב ולא את הצורך האמיתי באתר בעיצוב אישי. והצלחתי לתת פתרון של אתר סופר מקצועי ובמחיר נגיש ונוח. אתר ברמה גבוהה וללא פשרות שאני עומדת מאחוריו בגאווה.

בעזרת השירות הזה הצלחתי באמת להגיע השנה להרבה יותר בעלות ובעלי עסקים, ולעזור להרבה יותר אתרים מוצלחים לצאת לאוויר העולם, וב-2023 אני מתכוונת לעזור אפילו ליותר!

4. פרילנסריות

אם אתר מוכן בדיוק עזר לי להגיע להרבה יותר עסקים השנה, הפרילנסריות שלי עזרו לי גם באמת לטפל בכל העסקים האלה.

לקראת סוף השנה הכנסתי לתוך העסק שלי שתי נשים מוכשרות שעוזרות לי לתת מענה להרבה יותר לקוחות ולתפעל הרבה יותר פרויקטים במקביל.

לא אשקר, זה לא תמיד קל להכניס אנשים לתוך העסק שלך ולגמרי מצריך יכולות אחרות לגמרי.

זה תהליך למידה משותף, ומעבר לעזרה שלהן במשימות השוטפות בעסק, אני בת מזל ששתיהן מקבלות אותי עם השטויות שלי ועוזרות לי להשתפר בלקבל עזרה ולהוציא החוצה משימות.

יחד עם העזרה הענקית שזה נותן לי זה גם חתיכת שיעור לעצמי. וזה כל היופי בעצמאות – כל שלב טומן בתוכו אתגר חדש ומיומנות חדשה לגמרי.

5. אינסטגרם

אי אפשר לדבר על 2022 בלי לדבר על אינסטגרם! או לפחות אני לא יכולה.

במרץ השנה החלטתי שאני רוצה להיכנס קצת באינסטגרם.

התחלתי לפרסם שם קצת אבל הרגשתי כמו מהגרת למדינה זרה. לא הבנתי את השפה, לא היה ברור לי מה קורה שם ומה כללי הנימוס (לשתף שיתוף של מישהו אחר? מותר לתייג כמה שרוצים? אם שולחים לי לב להודעות הפרטיות אני אמורה לענות? ועוד ועוד).

היה לי ברור שכדי באמת לפרסם שם תכנים, אני צריכה ללמוד קצת מה קורה שם, והבנתי שהמקום הכי טוב ללמוד בו על אינסטגרם יהיה אינסטגרם. וככה נשאבתי.

תוך שבועות ספורים אינסטגרם הפכה להיות הפלטפורמה האהובה עלי, וכמעט הבית השני שלי.

בעיקר מה שהפתיע אותי היתה התגובה שקיבלתי מהסביבה, שהדהימה אותי כל פעם מחדש!

בכל פעם שחשבתי לעצמי – האם זה יעניין מישהו אם אדבר על XX? גיליתי שכן! אנשים באמת מתעניינים ומגיבים. ויש מספיק אנשים שרוצים לשמוע ממני.

אינסטגרם מעודדת אינטראקציות אישיות. לכתוב למישהו באינבוקס זאת פעולה ממש קלילה, ככה שהכרתי בזכותה המון אנשים מעניינים ויצרתי קשרים ממש טובים. זאת גם דרך נהדרת לשמור על קשר עם הלקוחות שלי.

אינסטגרם התגלתה גם כמקור מדהים ללקוחות מושלמים לעסק. אני לא רוצה לפתוח פה, אבל עד עכשיו כל הלקוחות שהגיעו אלי דרך אינסטגרם היו פשוט מדהימים! אני בכנות יכולה להגיד שאין שני לחיבור שנוצר דרך אינסטגרם, וכשלקוח או לקוחה מגיעים אלי משם ואני יודעת שהם עוקבים אחרי, ברור לי שהולך להיות כאן משהו מדהים.

ואם אתם עדיין לא עוקבים אחרי באינסטגרם – בואו לעקוב אחרי, אל תפספסו את כל הכיף שקורה שם 🙂

גאנט תוכן לעסק

6. גאנט תוכן

עוד דבר שכדאי לדעת על אינסטגרם זה שהיא יחסית תובענית בדרישות התוכן שלה.

כראוי לרשת חברתית, היא רוצה עוד ועוד. תכנים שפרסמת לפני 48 שעות כבר לא מעניינים, ועל תכנים מלפני שבוע ויותר בכלל אין מה לדבר.

אני חושבת שזה קשה מאוד להתמיד בעבודה באינסטגרם בלי גאנט תוכן, ואני מודה שהשנה זאת הפעם הראשונה שהחלטתי להשתמש בקונספט הזה באמת.

אני לא מדברת על גאנטים עם "יום הגלידה הבינלאומי" או "יום הקנאקים באצבעות הבינלאומי", למרות שכבודם במקומם מונח. אני מתכוונת למבט-על על החודש הקרוב, איזה אירועים (אמיתיים…) יש בו, ובאיזה ימים נפרסם איזה תוכן, באיזה נושא ומאיזה סוג.

קל? לא בהכרח, לפחות לא לי.

אבל בהחלט חשוב ועוזר לסדר את התוכן, לראות שיש לנו סוגים מגוונים של תכנים ונושאים ושהם מפוזרים נכון על פני החודש.

גיליתי השנה שניהול נכון של גאנט תוכן זה בהחלט משהו ששווה להתמיד בו.

[אגב, עם כל חיבתי לעולם האוטומציות, דווקא לתזמון תוכן עדיין לא נכנסתי. אולי נכניס את זה ל-2023).

7. סביבת עבודה נוחה

הסעיף האחרון ובאמת באמת חביב – השנה השקעתי בעצמי בסביבת עבודה סופר נוחה ומפנקת!

מה עשיתי?

השקעתי בשולחן חשמלי של וקסמן שעולה ויורד – ואני עובדת כל יום גם בעמידה וגם בישיבה. קניתי גם כסא נוח, השקעתי במקלדת חדשה ובעוד ציוד שווה. סידרתי לעצמי גם לוח לתלייה של רשימות חשובות, ובאופן כללי אפשר להגיד שפשוט השקעתי בעצמי ובסביבה שאני מבלה בה את רוב שעות היום.

החיסרון היחיד הוא שעכשיו כשמציעים לי יום עבודה מחוץ לבית – ממש לא בא לי לצאת מהבית. 🙈

בנוסף, התקנתי אפליקציה על המחשב שמזכירה לי לצאת להפסקה קצרה בכל 28 דקות רצופות של עבודה. זמן למתוח איברים, לנשום, לעשות סיבוב קטן בבית ולא למצוא את עצמי יושבת שעות ברצף (מה שלגמרי יכול לקרות לי כשאני נשאבת לעבודה).

אני יודעת שזה קיטשי, אבל מצאתי את עצמי בעבודת החלומות שלי. אני נהנית כל כך מהעבודה, עד שאני מוצאת את עצמי לפעמים מזניחה את עצמי לטובתה. זה נדוש, אבל באמת שהבריאות שלנו יותר חשובה מהכל.


אני חושבת שמה שמשותף לכל הסעיפים כאן, היא העובדה שבשנת 2022 למדתי המון דברים חדשים. הכנסתי רעיונות חדשים, הרגלים חדשים ואנשים חדשים לעסק, למדתי מיומנויות ופלטפורמות, ובעיקר נהניתי לחדש לעצמי!

בגדול, השנה התאהבתי בעסק שלי ובשיווק שלו מחדש.

אני אשמח ממש לשמוע ממך בתגובות איזה דברים התווספו לעסק שלך ב-2022? ואיזה דברים נמצאים בתכנון ל2023?

ואם עשיתי לך חשק לאתר שמוכן בדיוק לעסק שלך – כל הפרטים נמצאים כאן.

10 תגובות

  1. מעניין הקטע של ה28 דקות… שמעתי על אפליקציה שמזכירה לעשות הפסקה אחרי 22,שמעתי על פומדרו של 25 וגם שאומרים ש52 דקות זה זמן אידאלי לריכוז. על 28 עוד לא שמעתי 😍

    1. חחח נכון, אני גם הופתעתי אבל זה לא מטעמי ריכוז אלא כדי שתצא חצי שעה ״עגולה״ (28 דקות עבודה פלוס שתי דקות הפסקה).
      כלומר גם אם חלק מהזמן אני סתם גוללת בפייסבוק זה עדיין זמן מסך.
      בכל אופן זאת רק ברירת המחדל וכמובן שאפשר לקסטם את זה איך שנוח.😄

  2. יואוו איך אני שמחה בשבילך! אמן ותצליחי עוד ועוד ותגשימי עוד ועוד חלומות. את עושה עבודה נפלאה והכי כייף לעקוב אחרי ההתלבטויות בין צבעי הספה השונים. 🤭

    1. איזה כיף לשמוע מושית! תודה רבה 😚 מודה שגם לי היה אפילו יותר כיף לכתוב הפעם.

  3. איזה פוסט כיפי, כמה שידרוגים!
    אני מתה להכניס אוטומציות אבל משהו עוצר אותי עם זה (התחושה שזה ממוחשב מדי אולי?..). אבל כן פתחתי קלנדלי ואני נהנית להשתמש בו.
    ספרי בבקשה איזה אפליקציה מזכירה לך לצאת להפסקה (ועד כמה את באמת עושה את זה? ;))

    1. תודה סמדר! באמת היה כיף 😊
      אני לגמרי מבינה מה את אומרת לגבי האוטומציות, וגם אני הרגשתי ככה (למשל את ההודעה האוטומטית בוואטספ ביטלתי כי זה הרגיש לי מוזר), אבל דווקא כאן אני מגלה שזה ממש מקל עלי ונותן למתעניינים דווקא הרגשה טובה של עסק מתוחזק. מה גם שהקופי כאן כמובן משפיע על מידת הממוחשבות של הדבר הזה.
      אני משתמשת באפליקציה בשם Break Time, היא מיועדת למק אבל בטוחה שיש כאלה לווינדוז. וכן! אני באמתתתת עושה את זה! גם אני הופתעתי 😂 אלא אם כן אני באמצע פגישה (ואז לפעמים ההתראה קופצת כשאני משתפת מסך 😂), אני קמה – מביאה כוס מים, קפה, לפעמים עושה ממש קצת מתיחות. זה כולה שתי דקות. 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש גם ניוזלטר!

אני שולחת אליך למייל אחת לחודש טיפים, מדריכים ומידע על בניית אתרים וניהול אתר.

אני אף פעם לא שולחת ספאם.