מה לא צריך להופיע באתר שלך?

הרשת מלאה במדריכים על הדברים שצריכים להופיע באתר שלך, והיום בא לי לקחת רגע כדי לדבר דווקא על הדברים שלא צריכים להיות באתר!

חלק מהדברים האלה הם דברים מיושנים, שלפעמים אנחנו רואים באתרים של מתחרים וחושבים לתומנו שגם אנחנו צריכים כאלה, וחלקם פשוט טעויות מתגלגלות.

בכל אופן, כמובן שהכל ברוח טובה ובחיוך. אם זיהית שאחד מהדברים האלה נמצא אצלך באתר – תמיד אפשר לתקן.

יאללה, בואו נתחיל.

עמוד המלצות

פעם באתרים היינו מקדישים עמוד שלם להמלצות של לקוחות מרוצים, אבל האמת היא שהיום זה נראה מיושן ומיותר.

אבל רגע, ברור שאנחנו רוצים להשוויץ בלקוחות מרוצים! ההמלצות האלה נקראות "הוכחה חברתית" (יחד עם לוגואים של חברות שעבדנו איתן, דירוגים של גולשים ועוד), והן חשובות מאוד לחיזוק החלטת הקניה אצל הגולשים שלנו!

אנחנו הרי כולנו יצורים חברתיים, ונעדיף לקנות מעסק שאנחנו רואים שגם אחרים קנו ממנו (בדיוק כמו שנעדיף ללכת למסעדה עם תור בחוץ על פני מסעדה ריקה מאדם).

אז איך בכל זאת נשלב המלצות באתר שלנו? פשוט מאוד – נבחר לשלב את ההמלצות בתוך עמודי האתר הקיימים.

כמובן שנשלב אותן בעמוד הבית, ולגמרי כדאי גם לשלב אותן בעמודי שירות באתר – בעיקר אם אלה המלצות שרלוונטיות לשירות הספציפי.

במקום להקדיש להן עמוד שלם, אם יש הרבה המלצות (מעולה!) נשתמש בקרוסלה של המלצות נגללות. ממש כמו כאן. 👇🏻

זאת גם הזדמנות נהדרת להזכיר שאין צורך להוסיף את ההמלצה במלואה לאתר! לקוחות מרוצים כותבים לנו לפעמים המלצות מפורטות וכיפיות, שעושות לנו נעים בלב. אבל צריך לזכור שהגולשים שלנו לא מעוניינים לקרוא טקסטים ארוכים כל כך, בעיקר כשההמלצה נראית כמו בלוק ארוך של טקסט בלי התחלה וסוף.

המטרה של ההמלצה היא לתת את ההרגשה שאנחנו טובים במה שאנחנו עושים ושכיף לעבוד איתנו. זאת הסיבה שאני תמיד ממליצה לערוך את ההמלצה כך שתהיה קצרה ולעניין. זה הזמן להוציא את משפטי הקישור ואת המידע המיותר, ולהשאיר בפנים רק את המהות.

שימו לב שכמובן לא נכניס מילים ללקוחות שלנו בלי אישור 🙂 אני מתכוונת פשוט להוריד מילים ומשפטים מיותרים ולזקק את ההמלצה לתמצית שלה.

עמוד גלריה

גם כאן – פעם היו מקדישים עמוד שלם לתמונות, ועדיין אפשר למצוא אתרים כאלה (למשל באתרים של גני אירועים, קליניקות ועוד…) בפועל מה שמתקבל זה עומס מיותר ועמוד ללא תוכן אמיתי, רק תמונות.

תמונות הן כמובן כלי נהדר כדי להעביר אווירה של מקום, מוצר או שירות. אבל כדי להיות חכמים יותר אנחנו נעדיף לשלב את התמונות כחלק מעיצוב האתר – בכל העמודים באתר ולא בעמוד גלריה ייחודי.

וכן, גם אם מדובר בעסק ויזואלי של צילום למשל – גם כאן נשלב את התמונות בעמודי האתר, בעמודי שירותים. וכמובן שתמיד אפשר לסדר את התמונות בתוך פרויקטים, במקום בגלריה ענקית ולא מסודרת.

מה שמוביל אותי לסעיף הבא.

מיליון פרויקטים

אם יש לך תיק עבודות באתר זה מעולה! אפשר להשתמש באתר כדי להציג את העבודות שלך ללקוחות וזאת דרך נהדרת להראות מה אנחנו יודעים לעשות.

אני שולחת אנשים לתיק העבודות שלי כל הזמן וזה נוח במיוחד. אני תמיד אוהבת לוודא עם לקוחות מתעניינים שהם ראו את העבודות שלי ומתחברים לסגנון שלי.

עם זאת, חשוב לי לציין שממש אין צורך לשלב כל פרויקט שעשית אי פעם.

תיק עבודות מפוצץ יוצר את ההפך מהרושם שרצית – הוא מעמיס ומלאה את הגולשים, ומוריד את הסיכויים שיראו את הפרויקטים הטובים ביותר שלך.

הרוב המוחלט של הגולשים יצפו בפרויקט הראשון. חלק מהם יצפו גם בשני, ורק מעטים מאוד יצפו בכולם.

חשוב לעשות בחירה אסטרטגית במיקום הפרויקטים שלנו,  ואין צורך להציג אותם באופן כרונולוגי.

במקום לשלב בתיק העבודות כל פרויקט שלקחנו בו חלק אי פעם, נעדיף לבחור כמות מצומצמת של עד 6 פרויקטים, שהם גם מדויקים, גם מראים את היכולות הכי טובות שלנו וגם מציגים מגוון של יכולות.

מה צריך באתר

כותרת לא ברורה לאתר

זאת לצערי בעיה שאני רואה לעתים קרובות באתרים.

כשגולש או גולשת נכנסים לאתר שלנו, יש לנו זמן חסד של בין שניה לארבע שניות עד שהם יחליטו אם הם מעוניינים להישאר באתר שלנו או לצאת.

אחד הדברים שיקבעו אם הגולשים ישארו באתר שלנו זה כמה ברור להם לאן הם הגיעו. בזמן הראשוני שבו הם סוקרים את האתר שלנו, צריך להיות להם מאוד ברור לאן הם הגיעו – לאיזה אתר? איזה בעיה האתר הזה פותר? באיזה אופן הוא פותר את הבעיה?

תוך 1-4 שניות מהרגע שהאתר עלה, הגולש צריך להבין – איזה אתר זה? איזה בעיה הוא פותר לי? באיזה אופן הוא פותר לי את הבעיה הזאת?

לכן חשוב לשלב את המידע הזה כבר בכותרת הראשית של האתר ובאופן מאוד בהיר.

פופאפים חודרניים 

אני באופן אישי ממש אוהבת פופאפים ומשתמשת בהם הרבה כדי להגדיל המרות!

פופאפים הם כלי נהדר לעזור לגולשים שלנו לבצע פעולה שאנחנו רוצים שיעשו (להירשם לניוזלטר, להשאיר פרטים ליצירת קשר ועוד..), ולמרות שיצא להם לפעמים שם רע, אני דווקא לגמרי בעדם.

עם זאת, שימוש לא נכון בפופאפים בהחלט יכול לעשות פעולה הפוכה ולהבריח את הגולשים שלנו!

אני תמיד ממליצה לשתמש בהם במתינות, להקפיץ אותם רק בזמן הנכון, להתאים אותם לאופי האתר ולהגדיר שלא יופיעו יותר מפעם-פעמיים לגולש.

כל המידע מופיע בפוסט שלי על פופאפים באתר.

אופטימיזציה לתמונות בבלוג

תמונות כבדות 

הדבר האחרון שממש אבל ממש לא צריך להיות באתר שלך – תמונות ששוקלות המון!

תמונות הן בין הקבצים היותר כבדים באתר שלנו, ותמונות כבדות מאטות את האתר ופוגעות בחווית המשתמש של הגולשים שלנו.

זה אולי הסעיף האחרון שהוספתי, אבל זה לגמרי סעיף חשוב שיש להתייחס אליו בכובד ראש.

אני ממליצה להיכנס למדריך שלי על אופטימיזציה לתמונות והתאמה לקידום אתרים כדי להבין איך לטפל בתמונות כך שלא יפגעו בחווית המשתמש.


יש הרבה דברים שאנחנו רואים באתרים של אחרים ולפעמים אנחנו רוצים גם כזה.

לפעמים אנחנו גם רוצים להגדיל את האתר שלנו וליצור עוד עמודים, אבל לא תמיד זה מה שמתאים ונכון לנו ולגולשים שלנו.

בזמן בניית האתר, כדאי לשים לב לעבוד נכון, בלי עמודים מיותרים או טריקים שמפריעים לגולשים, ולשים לב למבנה נכון של התכנים באתר.


אשמח לשמוע בתגובות מה פספסתי! מה מופיע באתרים ומעצבן/משעמם/מפריע לך?

6 תגובות

  1. וואי וואי מסכימה עם כל מילה.
    כשהייתי מעצבת היו באתר שלי טונה תמונות (חלקן מה זה כבדות!) והתאכזבתי פעם אחר פעם לגלות שאנשים פשוט לא מגיעים אליהן. ממש רציתי להשוויץ, וגם ימי הצילום עלו לי הון, והנה, לא היה צריך את זה.
    כמובן שעשיתי שימו בתמונות בפייסבוק ובאינסטה שלי והכל, אבל באתר באמת הספיקו מעט.

    לעומת זאת, אזור המלצות באתר שלי הוא האזור עליו מקליקים הכי הרבה. אכן בראש כל עמוד שלי וחשוב ביותר.
    תודה אפרת על עוד פוסט מקסים!

    1. תודה רבה רונית על התגובה! אצלך באתר זאת בדיוק דוגמה מעולה לשימוש נכון בהמלצות שמשולבות בכל עמוד.

  2. פוסט מעולה, אפרת! כל מה שרשמת הוא בול ואלו בדיוק הדברים שצריך לתת להם מחשבה נוספת ולהסביר לבעל האתר למה לא

  3. פוסט נהדר אפרת!
    נושא התמונות הכבדות באמת מצריך יותר מודעות
    נושא הפופ-אפים – מעט מאוד אתרי קומרס משתמשים בזה בצורה נכונה
    גלריות והמלצות – אתרי תדמית, ברוב הזמן לא משתמשים בזה בצורה שהכי מדויקת לקהל היעד שלהם 😅

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש גם ניוזלטר!

אני שולחת אליך למייל אחת לחודש טיפים, מדריכים ומידע על בניית אתרים וניהול אתר.

אני אף פעם לא שולחת ספאם.