כולנו כבר יודעים להגיד כמה חשוב לדאוג לאתר לעסק, וכמה שהאתר תורם לתדמית של העסק, ליכולת למצוא אותנו בגוגל ועוד המון יתרונות מעולים. היום אני רוצה לספר לך למה לדעתי אסור לך לוותר על בלוג באתר שלך.
הרומן שלי עם בלוגים התחיל ממש מזמן, עוד בתקופה שבלוגים היו משהו ששמור לטינאייג'רים מהורהרים, ובלוג היה יומן אישי ואנונימי ברשת. מאז עולם הבלוגים התפתח באמת ללא היכר, עם פריחה של בלוגים נישתיים ובלוגים מקצועיים.
אני יכולה לומר בפה מלא שלפתוח בלוג זה אחד הדברים הטובים ביותר שעשיתי לעצמי! עוד לפני העסק, בסוף 2019, פתחתי את מינימל אמא, בלוג בנושא מינימליזם להורים. בזמן העבודה על הבלוג למדתי כל כך הרבה דברים, על טכנולוגיה, על כתיבה, על שיווק על מינימליזם, על עצמי. זאת היתה חוויה מטורפת של למידה מזוקקת של יכולות חדשות.
את הבלוג פתחתי בתקופה שבה לא עבדתי. בדיוק הבנתי שאני לא רוצה להיות גננת לחינוך מיוחד, אבל המגורים באילת הקשו עלי לחזור לקריירה המקורית שלי בקידום אתרים. בינתיים החלטתי לפתוח בלוג אישי, ופשוט ידעתי בפנים שהוא יעזור לי איכשהו. לא ידעתי איך, אבל ידעתי שזה יקרה.
והאמת היא שבזכות הבלוג ההוא, פתחתי את העסק הנוכחי שלי של בניית אתרים. אם לא הייתי פותחת את הבלוג ההוא ורוכשת את כל היכולות החדשות האלה, לא הייתי נמצאת איפה שאני היום.
אז כמו שברור לך, אני כבר מראש מאוד משוחדת בעד בלוגינג באופן כללי.
אבל עכשיו אני רוצה לדבר דווקא על הבלוג העסקי. בשנה האחרונה התחלתי להשקיע בבלוג העסקי שלי הרבה יותר. גיליתי שממש כמו שלבלוג האישי שלי היו יתרונות עצומים, לבלוג העסקי יש איכשהו אפילו יותר יתרונות!
יאללה, זה השלב שבו אני מספרת לך על כל אותם יתרונות נפלאים שמצאתי.
הבלוג מדגים מומחיות וממצב אותך כאוטוריטה
הסעיף הראשון הוא אולי הכי ברור מאליו, אבל אין מה לעשות. הוא מדויק להפליא.
ברגע שיש לך בלוג לעסק יש לך מקום משלך להראות את הידע והיכולות שלך, להרחיב על הפתרונות השונים שהעסק שלך מציע ובעיקר להראות שיש לך ידע בתחומך.
הביטוי "מומחה בתחומך" או "אוטוריטה" נשמע לך שחוק? יכול להיות. אבל המציאות מראה שוב ושוב שמי שמייצרים תוכן באופן קבוע בתחום העיסוק שלהם, נתפסים בעיניי הקהל כמומחים, יותר מאלה שלא מייצרים תוכן.
הבלוג מאפשר להעמיק באמת
פוסטים לרשתות החברתיות הם ממש חשובים. באופן אישי אני משקיעה המון באינסטגרם שלי ובהחלט רואה תוצאות עסקיות מזה.
עם זאת, חשוב לשים לב שבסושיאל אין לנו באמת את האפשרות לקחת נושא אחד ולפרק אותו לאורך ולרוחב במקום אחד. פשוט אין לנו שם את רוחב היריעה.
אם מאוד רוצים תמיד אפשר למצוא פתרון ולצאת בסדרת פוסטים, סטוריז, היילייטס וכו' – אבל זה לא משתווה לפוסט בבלוג.
הבלוג לעומת זאת הוא פורמט שבו ניתן לפרט, להרחיב, להדגים, להעמיק, ל… הבנת את הרעיון. 🙂
בבלוג אפשר לכתוב כמעט בלי הגבלה, לחלק את התוכן לכותרות ומקטעים, להוסיף אינפוגרפיקות או תמונות ללא הגבלה. המקום במאמר בבלוג הוא בלתי נגמר וזה מאפשר לנו לגעת בנושאים באופן הרבה יותר משמעותי.
הבלוג מעולה לגוגל
גוגל מת על בלוגים.
הרי גוגל מת על תוכן כתוב, ובלוגים זה היכל התהילה של התוכן הכתוב.
אתרים עסקיים עם בלוג מקבלים יותר תנועה מגוגל, ומי שיכתוב בלוג יראה שחלק עיקרי מהגולשים שמגיעים מגוגל – מגיעים ישירות למאמרים בבלוג.
הבלוג מאפשר לנו להוסיף עוד ועוד דפי תוכן לאתר, ולהתפרש על עוד ועוד חיפושים מתחומים שונים שקשורים לנישה שלנו. ככה בעצם אנחנו יכולים להגדיל את כמות הגולשים שנחשפים אלינו דרך גוגל. שווה ביותר.
הבלוג מגדיל את זמן השהיה באתר
זה די פשוט, כשיש באתר בלוג- אנשים נמצאים בו יותר זמן.
פשוט כי יש באתר יותר תוכן, יותר מה לקרוא ויותר מה לראות. ככל שגולשים נמצאים יותר זמן באתר שלנו- ככה יותר טוב לנו ויותר טוב לעסק שלנו.
הרי בנינו אתר, אנחנו רוצים שאנשים יבלו בו. כשיש לנו בלוג אנחנו מאפשרים לגולשים לבלות באתר שלנו עוד זמן, להכיר אותנו טוב יותר, להתרשם מאיתנו ולרצות לעבוד איתנו. ככל שזמן השהיה שלהם באתר עולה, הסיכוי שהם ייצרו איתנו קשר עולה גם הוא.
תשובות לשאלות נפוצות של לקוחות
לכל עסק יש את השאלות האלה שכמעט כל לקוח שואל בנפרד. רגעים כאלה שחוזרים שוב ושוב בתהליך איתנו. זה טבעי לגמרי וזה ככה בכל תחום.
איזה פתרון יותר טוב יכול להיות מאשר לכתוב את התשובה פעם אחת, ומעכשיו והלאה פשוט לשלוח לינק למאמר?
אני עשיתי את זה באופן אישי ויש לי לא מעט פוסטים כאלה, שנוצרו משאלות של לקוחות, ואני שולחת אותם ללקוחות שוב ושוב.
גם יצאתי מקצוענית מול הלקוח כשיש לי כבר תשובה מוכנה, וגם חסתי לעצמי לכתוב אותה שוב. ✅
דוגמאות לתשובות קלאסיות של לקוחות בבלוג שלי. בטוחה שגם לך יש מלא שאלות כאלה:
מפוסט אחד בבלוג אפשר ליצור מלא פוסטים קטנים לרשתות
הסעיף הזה הוא סוד שמור כזה של בלוגרים, ואחד הטובים ביותר.
בגלל שפוסט בבלוג הוא בדרך כלל ארוך ומפורט, ברגע שהוא כבר כתוב אפשר לייצר ממנו הרבה פיסות תוכן קטנות לרשתות החברתיות.
כבר שיתפתי אותך שאני משקיעה מאוד בעמוד האינסטגרם שלי בשנה האחרונה, והבלוג שלי זה בעצם מה שעזר לי ליצור הרבה תוכן לעמוד שלי באינסטגרם – כמעט מכל פוסט בבלוג אפשר לייצר לפחות 4 פיסות תוכן לרשתות החברתיות.
הבלוג מאפשר ליצור רשימת תפוצה בקלות
כשיש לאתר בלוג עסקי פעיל ומעניין, יש לקוראים סיבה טובה להירשם לניוזלטר ולקבל עדכונים על מאמרים חדשים שמתווספים לבלוג, ואפילו לחכות למיילים שלך!
ברגע שיש לך רשימת תפוצה של קוראים – יש לך ערוץ ישיר לתיבת המייל של הקוראים שלך. היכולת שלך לשמור על קשר עם הקוראים שלך בעזרת ניוזלטר היא הרבה יותר משמעותית מבערוצים אחרים, והסיכוי שהקוראים שלך יהפכו ללקוחות גבוהים יותר.
רשימת תפיצה תמיד נשמע מאוד מיושן, אבל האמת שגם היום זה אחד הערוצים היותר טובים לשיווק העסק, אז ממש לא הייתי מזלזלת בו.
זה כיף
האמת היא שלכתוב לבלוג זה באמת כיף!
נכון, יש הרבה מיומנויות ללמוד, ויש עקומת למידה ואפילו שלבים מתסכלים בדרך. אבל לומדים כל כך הרבה דברים במהלך הדרך, משתפרים ומתחדדים עד שרוכשים את המיומנות הזאת, שזה פשוט שווה את זה.
גם ברמה המקצועית – זה הרי ידוע שכשמלמדים, לומדים הכי טוב בעצמנו. זאת הסיבה שבלוג זאת דרך מעולה גם לשפר את היכולות שלנו ולהתמקצע בתחום שלנו. הרי אף אחד לא יודע הכל. לפעמים צריך קצת מחקר
כמו שסיפרתי בתחילת הפוסט, הבלוג לימד אותי על טכנולוגיה, שיווק, על עצמי, על רשתות חברתיות, על חשיפה ועל מיתוג אישי ומה לא. לא הייתי מוותרת על זה בחיים, ואני חושבת שזה אחד הדברים הכי כיפיים שעשיתי בשביל עצמי.
בשורה התחתונה, הבלוג מביא איתו המון המון יתרונות והזדמנויות לעסק וגם לעצמנו כעצמאים ופשוט אנשים 🙂
ואם לרגע אחד גרמתי לך להתלבט – התשובה היא כן, לגמרי שווה לך לפתוח בלוג!
6 Responses
מסכימה עם כל מה שכתבת, כרגיל.
מה שכן, הייתי מחליפה בין הסעיף הפותח לסוגר.
כי
מתחילים בגלל הכיף, לפעמים הרבה שנים לפני שאת אוטוריטה, ואת בעצמך לא בטוחה במה שאת כותבת.
הכתיבה עצמה הופכת אותך למומחית יותר, כי את מנתחת, בוחנת, חושבת ומסיקה מסקנות.
כך שעם הכתיבה את גם משתפרת בעצמך (בהנחה שאת כותבת בצורה אחראית, לומדת, מחפשת מקורות והשראות).
אז אישית אצלי התחלתי מהכיף וסיימתי כאוטוריטה.
ומה החוצפה הזו לשלוח את הדיוור שלך ביום שאני שולחת את שלי? צריכות לתאם להבא.
הנה לינק לפוסט שכתבתי על עצם הכתיבה, לא על הסיבות המקצועיות לכתוב בלוג.
https://bit.ly/3XVqDrA
וואי, את צודקת לגמרי!
גם אני התחלתי כי רציתי וזה היה ניראה לי כיף. היה ניראה לי נכון להשאיר את סעיף הכיף לסוף, כי לקוחות שלי שמגיעות לבניית אתר לא רואות בזה כיף, אלא עוד ערוץ לתפעל. אבל בהחלט יש משהו בדבריך – זה באמת הסעיף הכי חשוב. 🙂
וצודקת, לא יקרה יותר 😂😂😂
אפרת את מושלמת ביותר!! תעשי לי פוסט!
בשמחה מעריצה סודית!😘
טוב שכנעת אותי, אפילו שיש לי כבר בלוג ועדיין הצלחת לשכנע אותי מה קורה פה
חחחחחח מעולה את, אז יאללה תפתחי בלוג חדש 😝